Hlavní obsah

Lincoln ukázal nový Aviator. V Evropě ale máme smůlu

Foto: Lincoln

Lincoln Aviator

Lincoln novým SUV s názvem Aviator ukázal, že ne vždy se koncept od konečného produkčního vozu musí nutně výrazně lišit. Aviator se svému konceptu velmi podobá a na americkém trhu chce vytlačit oblíbené BMW X5 a Audi Q7. Rozhodně má na to, aby se mu to podařilo. Právě ten odvážný design by mu mohl pomoci.

Článek

Velká SUV jsou mezi zákazníky velmi oblíbená, takže je jasné, že je nabízí stále více automobilek. Dokonce mezi ně už patří i takové značky, u kterých bychom SUV nikdy nečekali. Mluvíme třeba o modelu Urus značky Lamborghini nebo modelu Cullinan, který má na svědomí aristokratický Rolls-Royce. Ovšem experty na poli SUV jsou v Evropě BMW, Audi nebo Mercedes. A právě jejich modely, jako právě X5, Q7, Q8 nebo GLS jsou oblíbené i za oceánem.

Američany baví ta kombinace luxusu, pohodlí a svým způsobem i všestrannosti. Navíc evropská auta jsou zde vcelku příznivě cenově nasazená, takže se té oblibě vůbec nedivíme. Ovšem evropskou automobilovou nadvládu za mořem možná trochu nabourá zbrusu nový Lincoln Aviator. Jeho koncept Lincoln představil už před několika měsíci a už v té době se hodně mluvilo o tom, že by bylo dobré, aby se výsledný produkční vůz konceptu co možná nejvíce podobal. A Lincoln prosby vyslyšel!

Design je hodně čistý, přesto moderní. Auto samo o sobě působí opravdu robustně, přičemž nezapomíná na moderní technologie. Po bocích opravdu velké přední masky jsou světlomety s LED technologií, přičemž zadní partie auta ozvláštnila světelná lišta propojující zadní svítilny. Technologie se ale dostaly i do samotné podstaty auta, které je tak třeba možno odemykat na dálku chytrým mobilním telefonem. Stejně tak si přes aplikaci můžete zapnout topení, vyhřívání sedadel nebo naopak aktivovat klimatizaci.

Pod mohutnou kapotou je v rámci základní nabídky ukrytý dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec o objemu 3 litrů. Ten přes 10stupňovou (!) automatickou převodovku posílá na všechna kola výkon rovných 400 koní. Ovšem Lincoln ví, že je moderní sázet na hybridy, takže do budoucna počítá s nabídkou plug-in hybridní verze, která ovšem bude mít výkon 450 koní a točivý moment 813 Nm.

Související témata:
Načítám