Článek
Tento článek nemůžeme začít jinak než čísly. Otázkou je, které vybrat coby nejdůležitější. Bude to číslice 12, udávající počet válců ve vidlicovém uspořádání? Nebo to bude číslice 2,85, což je počet sekund nutných ke sprintu z nuly na 100 km/h (200 km/h je na rychloměru za pouhých 7,5 sekundy)? Ohromující je také cifra 340, která značí nejvyšší dosažitelnou rychlost.
Ale co je možná nejdůležitější – 9 500. Devět tisíc pět set – nejvyšší otáčky, do kterých lze tento 6,5 litrový motor vytočit. To je ve světě automobilů naprosto fantastická hodnota, v rámci Ferrari rekordní za celou jeho historii. Síla motoru se přenáší skrz sedmistupňový automat F1 DCT a pro doplnění: točivý moment vrcholí hodnotou 692 Nm při 7 000 otáčkách.
Ano, tahle limitovaná edice vypadá při porovnání „papírových“ hodnot fantasticky. Ferrari je nabídne jako kupé nebo targu, která za označení 812 Competizione dostala ještě písmeno A.
Prodejní cenu ani počet vyrobených kusů zatím automobilka z Maranella nezveřejnila, jisté je pouze to, že půjde o limitovanou edici. A vůbec bychom se nedivili, kdyby už byla kompletně vyprodaná, jakkoliv její cena bude nutně astronomická (základní 812 Superfast stojí skoro sedm milionů korun).
Ferrari udává suchou hmotnost pouhých 1 487 kg, což je pro dynamiku a prožitek z jízdy rovněž mimořádně důležité. Téměř dokonalé je pak rozložení hmotnosti mezi nápravy: vpředu je 49 procent, zbývajících 51 % připadá na zadní nápravu. Poměr hmotnosti/výkonu pak činí skvělých 1,79 kg/k.
Tyto hodnoty platí pro kupé, předpokládáme však, že velice podobné budou i u targy. Hmotnost targy Ferrari neprozradilo, ale patrně bude jen nepatrně těžší než kupé a nabízet bude podobné zrychlení nebo nejvyšší rychlost. Její odnímatelná střecha je z lehkého karbonu a dá se uložit do zavazadlového prostoru.
S hmotností se šetřilo opravdu razantně, proti modelu 812 Superfast je celkové snížení o 38 kg. Uhlíková vlákna najdete na předních náraznících, zadních náraznících, zadním spoileru a přívodech vzduchu. Ojnice motoru jsou titanové a namísto standardní baterie je použita 12 V lithium-iontová.
Dravější s lepší aerodynamikou
Ferrari u 812 Competizione hodně zapracovalo také na aerodynamice. Například v zadním nárazníku jsou nové aerodynamické otvory, povšimněte si i netradičně řešených koncovek výfuku. Proti výchozímu modelu je znát i dravější vnější vzhled.
I Competizione má pohon zadních kol, jde tak o řidičsky velice zajímavý model. Automobil je vybaven natáčením zadních kol a několika jízdními režimy (F1-Trac, E-Diff3), včetně SSC (Side Slip Control) 7.0 pro lepší kontrolu zadních kol.
Spotřebu paliva, u těchto modelů nedůležitou, zatím automobilka neprozradila, potěšitelné ovšem je, že palivová nádrž má hodně nadstandardních 92 litrů. Kola jsou karbonová, takže se proti 812 Superfast ušetřilo 3,7 kilogramu hmotnosti. Jejich rozměr je 275/35 ZR20 vpředu, respektive 315/35 ZR20 vzadu.
Co dodat? Ferrari 812 Competizione je rychlejší i na „firemním“ okruhu Fiorano, kde 812 Superfast poráží o bezmála dvě sekundy - 1:20,00 vs. 1:21,50.