Článek
Speciální modely se objevují u většiny automobilek, u těch luxusnějších ale podstatně častěji. Firmy tak chtějí svým movitým klientům dopřát ten pocit, že své peníze utratili za něco ještě výjimečnějšího než ostatní zákazníci. Někdy přitom změny bývají spíše kosmetické (pár koní navíc, sem tam nějaká plaketka), ale neplatí to vždy. Třeba poslední výtvor divize McLaren Special Operations je samostatným modelem, který vznikne v pouhých 15 kusech. A prodávat se bude jenom ve Spojených státech.
O tom, jaký model si McLaren vzal coby základ, automobilka zarytě mlčí. Novináři nejčastěji spekulují nad modelem Senna, který vychází z modelu 720S. Je to docela pravděpodobné, McLaren Senna má podobný design a stejný motor, byť o pár koní slabší. V případě Sabre se o pohon zadních kol stará dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec vyladěný na 614 kW (835 koní). Točivý moment vrcholí na hodnotě 800 newtonmetrů.
Nejvyšší rychlost činí 351 km/h, o hodnotě tradičně udávaného zrychlení 0–100 km/h se automobilka z britského Wokingu nezmínila. Zajímavostí vnějšího designu je zadní spoiler napevno spojený se střechou pomocí středové ploutve.
Nové jsou i minimalistické přední světlomety a překvapit by vás neměla záplava funkčních aerodynamických doplňků, přesně jako v případě limitované edice Senna. A protože je to supersportovní model, nechybní ani vzhůru otevírané dveře.
Do interiéru nás automobilka nechala nahlédnout jen jednou fotografií, jsou na ní vidět jenom dvoubarevné sedačky s výrazným vedením. Prodejní cenu McLaren celkem pochopitelně neuvedl. Jisté však je, že každý z 15 zákazníků si bude moci svůj model Sabre upravit podle svých přestav. Minimálně co se barvy karoserie a barevného provedení interiéru týče.