Článek
Přímý nástupce legendárního žigulíku Lada Granta prošel vloni decentním faceliftem a představil se také v řidičsky atraktivní variantě Drive Active, na které spolupracovali členové mezinárodního závodního týmu značky.
Už na první pohled je jasné, že jde o něco speciálního. Vylepšené aerodynamické nárazníky a spoilery se testovaly ve větrném tunelu, aby auto ještě ladněji klouzalo vzduchem.
Vůz má v sobě 28 unikátních komponentů a to včetně vzpěr zavěšení, předních i zadních pružin a tlumičů, což má za následek lepší ovladatelnost při dynamické jízdě.
Pohonnou jednotkou je čtyřválcový šestnáctiventilový motor o objemu 1,6 litru, který poskytne výkon 106 koní při 5 800 otáčkách za minutu. Točivý moment až 148 Nm přenáší na přední nápravu pětirychlostní manuální převodovka, nebo robotická samočinná převodovka. Mechanické řazení bylo vyvinuto ve spolupráci s německými inženýry, a podle výrobce tak dosahuje úrovně evropského standardu.
Automat nabídne ještě manuální režim a tři jízdní profily – městský, kde převodovka řadí pomaleji, sněžný, který redukuje příval síly při rozjezdu na kluzkém povrchu, a sportovní, kde počítače řadí až v nejvyšších otáčkách a zajistí dynamický start.
Maximální rychlost je pak 184 kilometrů za hodinu. Verze s manuálem zrychlí z nuly na sto za 10,2 vteřiny, zatímco robotická varianta potřebuje rovných 12 vteřin. V obou případech vozidlo spotřebuje 6,5 litru benzinu s minimálním oktanovým číslem 95 na sto kilometrů, přičemž obouvá 15 palcové lité disky s pneumatikami o rozměru 185/55.
V rámci interiéru se můžete těšit na černo-červené provedení, dva airbagy, denní svícení, nouzový systém volání ERA-Glonass (alternativa evropského e-Callu), palubní počítač, kožený volant a hlavici řadicí páky s červeným prošíváním, dodatečné odhlučnění, vyhřívaná sedadla, klimatizaci a audiosystém na CD i USB.
Ladu Granta Drive Active můžete mít v osmi barevných provedeních a na ruském trhu vyjde vůz na 640 900 rublů (233 000 Kč), respektive na 665 900 rublů (242 000 Kč) v případě verze s robotickou převodovkou. V Česku pak auto bude stát vzhledem k vyšším exportním cenám, dovozu, clu a individuální homologaci okolo 311 000 Kč bez daně, tedy 376 310 Kč s DPH.