Hlavní obsah

Lidi, dělejte si auty radost! Je nejvyšší čas splnit si sen

Foto: Mazda

Nasedněte (raději druhými dveřmi) a řiďte svůj sen!

Už brzy nás začnou zavalovat elektromobily a hybridy, pro klasická, jednoduchá auta tu pomalu přestane být místo. Blíží se tedy poslední šance, kdy si můžete koupit auto čistě pro radost a bezstarostně s ním jezdit. Tuhle šanci byste proto vážně neměli promarnit. Neváhejte a splňte si sen!

Článek

Dobře se podívejte na silnicích kolem sebe – všude uvidíte jen samé nudné hatchbacky, kombíky, sedany a SUV v nenápadných barvách. Zahlédnout sportovní auto, veterána nebo něco, byť jen trochu odlišného, je malým svátkem. Jsme zkrátka národ praktických a rozumných lidí. Akorát bez představivosti. A to je zatracená škoda, protože tím přicházíme o důležitou část automobilismu – o radost.

Auta totiž nemusí být jen užitečné nástroje na přepravu. Mohou být také krásné a rychlé, hravé a hlučné nebo uklidňující a pohodlné, prostě vzrušující i rozmazlující. Může být ohromná zábava je řídit nebo úžasný požitek se v nich vézt, můžou vás šokovat dynamikou, utěšit komfortem, uhranout svou výjimečností.

Nejde jen o to někam dojet, nacpat kufr harampádím a nezmoknout u toho. Auta vám mohou vám dělat radost za volantem, mohou vám dělat radost, když vám někdo ukáže palec, mohou vám dělat radost, když u benzinky srkáte kafe a prostě se na ně jen díváte. Nebo jste celý život snili o Fabii v kombíku s tříválcem?

Foto: Mercedes-Benz

Auto pro radost nemusí být rychlé ani drahé. Třeba takový W126 vám poskytne úžasný zážitek ze svezení a nestojí majlant

Přitom možností je i v dostupné kategorii spousta. Toyota GT86 a Subaru BRZ jsou ztělesněním ryzí řidičskosti a sportovního zaměření, Mazda Miata je zase o čisté radosti z řízení a větru ve vlasech, Mustang V8 zase pod plynem burácí, až to nadšené petrolheady dojme k slzám. Potom je tu smečka rychlých hatcbacků, které kombinují praktičnost s rychlostí – vypadají svalnatě a jezdí tak rychle, že si o tom supersporty dvě dekády zpátky mohly nechat jen zdát. O level dál je pak řada ostrých sporťáků (BMW M2 Competition, Alpine A110, Porsche Cayman, Toyota Supra, Alfa Romeo 4C), roadsterů (BMW Z4, Mercedes SLK nebo Porsche Boxster) a kabrioletů a další GT a supersporty.

Foto: Porsche

Za volantem Porsche je každá cesta cílem

Jasně, teď určitě smutně koukáte na zůstatek svého účtu a posíláte mě do háje se slovy „Copak jsem milionář“? Jenže nemusíte kupovat hned funglovku, můžete sáhnout po pár let starém, hezky zajetém kousku, po zachovalém youngtimeru nebo klasickém veteránu. Výběr je široký (zvlášť, když se podíváte za hranice směrem na západ) a ceny začínají na částce odpovídající jedné výplatě (a samozřejmě jdou vyšroubovat do nesmyslu).

Foto: Ford

Benzinový atmosférický V8. Dobře si ho prohlédněte, může to být klidně naposledy, co ho vidíte

V blízké budoucnosti bude navíc těch dostupných ojetin ještě víc, to jak západní státy utáhnou ekologické šrouby a zatíží běžná auta emisními daněmi, které budou nutit lidi osedlat elektrické koně. U nás něco podobného snad nehrozí, když jsou prodeje nových aut stejně poměrně slabé…

Teď je tedy naprosto ideální šance, kdy si ještě udělat radost a koupit si něco nepraktického, zato krásného, rychlého, hlučného, pohodlného a rozmazlujícího, zkrátka cokoliv, co by vám dělalo radost. Splňte si sen, žijete jen jednou!

Načítám