Článek
Je to vcelku zajímavý krok. Většina značek – dokonce se dá říct, že takřka všechny – od velkoprostorových aut postupně upouští a nahrazují je crossovery a SUV, které mají u zákazníků velký úspěch. Přesto všechno si je Lexus jistý, že trh MPV potřebuje – hlavně ten asijský. Tamní zákazníci si totiž velkoprostorová osobní auta oblíbili pro jejich variabilitu a přepravní kapacitu. Proč se s rodinou a přáteli mačkat v pětimístném sedanu, když můžete mít pro sebe celou pojízdnou jeskyni se sedmi i více místy? Ovšem tamní zákazníci nechtějí jen tak nějaký minivan, chtějí totiž zároveň prvotřídní luxus. A právě proto se Lexus rozhodl přestavět oblíbenou Toyotu Alphard na luxusní verzi.
První, co vás doslova praští do očí, je gigantická přední maska. Při pohledu na ni je rázem zapomenuta ta, kterou má nové BMW řady 7, na kterou se kvůli tomu sneslo hodně kritiky. Lexus LM ji prostě strčí do kapsy. Fakt ale je, že všechny modely značky Lexus poslední dobou dostávají velké masky a sluší jim.
Nové MPV má čtyřmístné uspořádání. A protože je určeno pro bohaté zákazníky, u kterých se počítá, že budou mít svého řidiče, je právě jeho prostor oddělen přepážkou. Na tu je zároveň ze strany místa pro posádku uchycena 26palcová obrazovka. Zadní sedadla jsou už na pohled velmi pohodlná a Lexus se pochlubil, že pro jejich výplň použil speciálně vyvinutou pohodlnou pěnu, která umí příjemně, ale efektivně držet tělo tak, aby posádku nebolela záda nebo nohy. Navíc je možné sedadla během chvilky změnit v příjemné lůžko.
Kromě toho si ale posádka bude moci užívat specialit, které zahrnují parádní audiosystém s 19 reproduktory nebo třeba lednici o objemu 14 litrů. Že by tedy šampaňské při té spanilé jízdě zteplalo, to věru nehrozí. Ovšem Lexus ví, že novinka by mohla zaujmout i běžné smrtelníky, proto brzy představí verzi LM i ve střídmější verzi se sedmi sedadly a ne tak luxusní výbavou.
A co motory? Jistě víte, že Lexus je specialistou na elektromobilitu a hybridy, a tak se není co divit, že jedním z nabízených agregátů bude právě hybrid. Konkrétně půjde o čtyřválec o objemu 2,5 litru, který bude spolupracovat s elektromotorem. Dalším možným agregátem pro LM bude ale už standardní zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru. V každém případě si pak zákazníci budou volit mezi pohonem výhradně přední nápravy nebo čtyřkolkou.