Hlavní obsah

Lexus omladil svůj největší koráb LS, změny hledejte lupou

Foto: Lexus

Lexus LS po faceliftu

Lexus představil omlazenou verzi páté generace svého nejluxusnějšího modelu – LS. Změny na vnějším designu jsou spíše kosmetického rázu, měnila se hlavně technická stránka. Automobilka ladila jízdní vlastnosti, ale přidala i pár drobností navíc.

Článek

Lexus vznikl před 33 lety, a jak víte, jeho prvním modelem byl nesmírně tichý a komfortní LS. Japonská automobilka před třemi lety představila omlazenou pátou generaci, nyní nastal čas na facelift. Na první pohled jsou změny spíše kosmetické, málo jich ale určitě není.

Pokud si dáte vedle sebe fotku původního a nového modelu, objevíte několik nových detailů. Tak především jde o přední světlomety, které mají nový tvar a jsou adaptivní jako v novém Lexusu RX.  Jiné jsou i otvory pro přívod vzduchu v dolní části nárazníku.

Foto: Jakub Deml

Starší Lexus LS 500h. Rozdíly hledejte na masce.

Zadní svítilny mají trochu pozměněnou grafiku, ale jinak je vše při starém. Tedy až na speciální stříbrný lak Gin-ei Luster se speciálním leskem, který dává vyniknout tvarům nového LS. Lexus také pozměnil design litých kol, největší velikostí jsou „dvacítky“.

V interiéru je hlavní změnou 12,3 palcu velký displej multimediálního systému, který nově podporuje Andorid Auto i Apple Car Play. Samotný infotainment je nově dotykový (ale fyzická tlačítka naštěstí úplně nezmizela).

Nové jsou i výplně sedaček, respektive křesel, na nichž si hoví vaše pozadí, a Lexus upozorňuje také na úpravy v oblasti vnitřního hluku, kde došlo k lepšímu odhlučnění (i díky technologii aktivního potlačování).

Lexus uvádí, že adaptivní podvozek má přepracované tlumiče i stabilizátory, cílem bylo přinést větší komfort pro posádku, což byla věc, na kterou si někteří novináři u páté generace stěžovali.

Na dvou nabízených motorizacích pro LS se změnily jen detaily. V případě klasického LS 500, tedy 3,4 litrového benzinového šestiválce (421 k/310 kW) uvádí automobilka lepší průběh točivého momentu v nižších rychlostech a překalibrovaný software desetistupňové automatické převodovky.

Připomínáme, že toto provedení zvládne „stovku“ za 4,9 sekundy a jede až 250 km/h. Síla motoru se přenáší na všechna čtyři kola stejně jako u hybridu. Spotřeba je ale poctivá, strojovna si řekne o zhruba 9 litrů na sto kilometrů.

Ve verzi LS 500h pomáhá zmíněnému šestiválci ještě dvojice tichých elektromotorů. Celkový udávaný výkon tak činí 359 k/264 kW. Jinak je ale vše při starém jako před faceliftem, takže „stovka“ za 5,5 sekundy, maximálních 250 km/h a průměrná spotřeba je 7,1 l/100 km.

V současnosti stojí v Česku 5 235 mm dlouhý luxusní sedan nejméně 2,9 milionu korun a my počítáme, že faceliftované provedení na tom bude velice podobně.

Načítám