Článek
Odhalený prototyp bez střechy sice navazuje na tvary svého předobrazu, ale drží si určitá specifika typická pro kabriolety. Lifestylová záležitost se může pochlubit obřími litými koly a krátkými převisy, což podporuje stabilitu při sportovní jízdě. Maskovaný prototyp zatím odhaluje jen detaily, nicméně po skončení festivalu bude objíždět nejrůznější akce s cílem získat zpětnou vazbu pro konstruktéry vozu. Tento přístup napovídá, že nepůjde jen o obyčejnou přestavbu z kupé na kabriolet, ale že se automobilka zaměří na důkladné vyladění auta, což je v případě Gran Turisma bez střechy velmi důležité.
„Festival rychlosti v Goodwoodu oslavuje historii a kulturu světa automobilů a slouží jako místo k setkávání těch nejpozoruhodnějších vozů a jezdců v dějinách. Lexus je poctěn možností zúčastnit se tohoto festivalu a mám radost, že můžeme odhalit prototyp LC Convertible na místě, kde se v roce 2016 uskutečnila premiéra kupé LC,“ řekl Kodži Sato, výkonný viceprezident společnosti Lexus International.
Luxusní divize japonské Toyoty nás už na Lexus bez střechy lákala v lednu, kdy světu na detroitském autosalonu ukázala studii LC Convertible, nicméně v té době nebylo jasné, jestli vůz půjde do výroby. Hned po premiéře auto dostalo prestižní designové ocenění EyesOn Design Award a vyvolalo velký ohlas ze strany veřejnost, tak možná proto se Japonci rozhodli vůz skutečně postavit. Víme, že v České republice už si na něj brousí zuby ambasador značky Zdeněk Pohlreich.
Lexus však nemá na růžích ustláno, protože lehce zaspal dobu. Nejbližší konkurent od mnichovské korporace se už prodává a nabízí mimořádně zajímavé parametry. BMW řady 8 Cabrio totiž můžete mít se šestiválcovým motorem spalujícím naftu nebo benzin, případně lze sáhnout po vrcholovém dvakrát přeplňovaném zážehovém osmiválci s výkonem 530 koní. V rámci pohonů kol lze vybírat mezi čistou zadokolkou nebo čtyřkolkou.
Vlajková loď Lexusu se zadním pohonem by měla převzít současné pohonné jednotky, které pracují v produkčním kupé. Jde o benzinový šestiválec (360 koní) podpořený hybridním pohonem nebo přirozeně dýchající zážehovou V8 s výkonem 477 koní. Cena zatím není známá, nicméně kupé Lexus LC začíná na částce 2,8 milionu korun, ovšem za stejnou cenu už koupíte „bavoráka“ osmé série bez střechy. Je tedy předpoklad, že LC Convertible bude o kapku dražší.