Článek
V roce 2010 automobilka Lexus všechny překvapila a uvedla supersportovní kupé LFA. Bylo úžasné, mělo japonsky ulítlý design, který jste mohli mít v netradičních barvách (mým favoritem je ta šmoulí modrá) a vidlicový desetiválec pod přední kapotou, který posílal na zadní kola 560 koní. Po otáčkách lačnilo tohle auto tak, že nemohlo mít analogový budík - ručička by nestíhala. V roce 2012 byla ale výroba ukončena z prostého důvodu - všech 500 plánovaných kusů omezené série bylo hotových a sběratelská raritka už zdobila garáže boháčů celého světa. Člověk by očekával, že dnes, o pět let později jsou všechny prodané.
Jenže chyba lávky, minulý měsíc jedno LFA figuruje ve statistice prodaných Lexusů v USA a ne, nejde o žádnou chybu. Jeden zcela nový supersport si převzal jeho majitel. A to není všechno, Lexus jich má v tamních dealerských garážích ještě celý tucet. Vzhledem k počtu vyrobených kusů jde o více než 2 % celé produkce. Jak se taková věc stane u unikátního supersportu, že zůstane uloženkou? Podobná situace nastala během konce výroby i u Veyronu, ale ten se vyráběl masově a všichni už ho měli plné zuby. Tady to ale bylo jinak. Američtí dealeři přijali objednávky a zálohy a někteří majitelé si zkrátka své Lexusy nevyzvedli. Část těchto aut je pak také přímo majetkem dealerství a patrně fungují jako investiční artikl. Jen tak si je koupit nemůžete, i když pokud byste přesvědčivě zachřestili patřičným obnosem dolarů, asi byste klíčky od zcelka nového LFA dostali.