Článek
Mít služební auto je obrovská výhoda – o nic se nestaráte a jen jezdíte a jezdíte. Většina z nás by byla spokojena s pěkně vybavenou Octavií TDI, ale když máte na kontě sedm titulů mistra světa, turbodieselový zátah odspodu vás už tolik nebere a velký kufr vám to nevynahradí. Když navíc závodíte za stáj Mercedes, vaše možnosti jsou ještě mnohem atraktivnější…
A na vrcholu žebříčku vyhrazeném pouze korunovanému šampionovi stojí hypersport Mercedes-AMG One. Na vývoji tohoto 1000koňového hybridního speciálu spolupracovali konstruktéři AMG s inženýry závodní stáje a na výsledku je to znát – propracované karbonové šasi, sofistikovaná konstrukce podvozku, karoserie s aktivní aerodynamikou a uprostřed toho všeho plug-in hybridní ústrojí EQ POWER+ spojující dva elektromotory v předních kolech (ano, ujede 40 km čistě na elektřinu, ale jinak tu jde především o vysoký výkon a dokonalou trakci) se spalovací jednotkou z vítězného monopostu F1.
Benzinový 1,6 V6 konstrukčně vychází ze závodních jednotek WO8, WO7 i WO6 včetně přeplňovaní kombinací výfukového turbodmychadla a elektrického kompresoru pro vysoký výkon a bleskovou reakci na plyn. Jednou ze změn je však posunutí volnoběhu ze 4 500 otáček běžných v F1 na civilizovanějších 1 100 otáček a snížení hranice nejvyšších otáček ze 13 500 na „pouhých“ 11 000 kvůli životnosti. Právě ta se totiž ukázala kamenem úrazu při přenosu techniky ze závodní tratě na běžnou silnici (kdo by to byl řekl!) a stála za tříletou prodlevou mezi prvním ohlášením projektu a finalizací předprodukční verze, kterou můžete vidět na fotkách.
V tuto chvíli se tedy ambiciózní projekt Mercedes-AMG One blíží úspěšnému cíli a již v průběhu příštího roku do něj usednou první z 275 šťastných majitelů tohoto závodního auta na značkách. První bude ale Lewis Hamilton, nedávno korunovaný sedminásobný mistr světa, který se ostatně podílel i na vývoji a ladění jízdních vlastností, měl by s ním být tedy doslova srostlý a zvyklý na akceleraci na stovku pod 3 sekundy a maximálku 350 km/h – jestli se na to vůbec zvyknout dá. Snad jedině pokud váš druhý služebák je monopost F1…