Hlavní obsah

Lev z Francie novém: 5008 překvapivě nezanevřela na diesely

Foto: Peugeot

Ne, ne, tohle není Peugeot 3008 představený nedávno, nýbrž jeho větší dvojče označené jako 5008

Po premiéře modernizovaného Peugeotu 3008 se debutu dočkala i větší a dospělejší 5008. Designově reprezentativnější vůz prošel více méně jen většími retušemi, aby zapadl do rodiny svěžích lvíčat. Celoevropsky avizovaný konec dieselů se však nekoná, vedle benzinových jednotek pod kapotou zůstaly také tradiční čtyřválcové naftové motory. Novinek je však víc, tak pojďme na to.

Článek

Jestliže jste už četli nás článek o premiéře oblíbeného modelu 3008, vzhled karoserie i kabiny u 5008 vás nijak nepřekvapí. Auta si jsou velmi podobná a sdílí takřka totožný interiér. Ani zde nechybí bezrámová maska chladiče, diodové lampy s vertikálními denními světly a „ledková“ zadní světla ve tvaru lvích drápů. U vyšších výbav se však dočkáte i adaptivních světlometů s technologií pro jízdu v mlze.

Uvnitř se můžete těšit z tradičního useknutého volantu, digitální přístrojovky a nové centrální dotykové obrazovky. Skrze ni ovládáte většinu funkcí vozu včetně trojrozměrné navigace. Všechny modely se spalovacím motorem a automatem dostaly také volič jízdních profilů (Normal, Sport, Eco).

Foto: Peugeot

V kabině se žádné haló nekoná. Její design pokračuje přirozenou evolucí

Vůz se znovu nabízí v sedmimístné konfiguraci, přičemž sedadlo spolujezdce lze sklopit (pro nakládání dlouhých předmětů do 320 centimetrů). Tři samostatná podélně posuvná sedadla ve druhé řadě mají nastavitelné opěradlo a opět možnost sklopení. Vzadu najdete dvě nezávislé sedačky, plně sklopné a odnímatelné. Objem kufru činí 780 litrů, po sklopení sedaček vzroste na 1 940 litrů.

V rámci asistenčních systémů se můžete těšit na pokročilý adaptivní tempomat, noční vidění nebo na optimalizovaný protiprokluzový systém s několika terénními profily. Standardem je také mobilní konektivita a volitelně si můžete užívat špičkový audiosystém Focal s výkonem 515 W.

Foto: Peugeot

Zadní světla znovu zdobí diodové lví drápy

Pod kapotou pak najdete benzinový tříválec s turbem o výkonu 130 koní, který se pojí s šestirychlostním manuálem nebo s osmistupňovým automatem. Vrcholovým zážehovým motorem je poté čtyřválcová přeplňovaná šestnáctistovka naladěná na výkon 180 koňských sil, spárovaná výhradně se samočinným osmikvaltem.

V Evropě často odsuzované diesely však zůstaly, a to rovnou ve třech konfiguracích. Prvním z nich je čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 130 koní. Opět spojený s mechanicky ovládaným šestikvaltem nebo automatickým osmikvaltem. Královský dvoulitrový nafťák disponuje výkonem 180 koní a výhradně automatickým řazením s osmi rychlostmi. Zatím žádná zmínka o hybridu nebo elektromobilu – v dnešní době zázrak.

Změnami prošly také výbavy, takže by auto mělo být cenově dostupnější pro všechny. V některých zemích půjde nová 5008 koupit také on-line, včetně doručení auta až domů. Do Česka se tato služba zatím nechystá a dost pochybujeme, že by o ni byl významnější zájem. Výroba bude probíhat ve francouzských továrnách v Sochaux a v Rennes. Do Evropy se omlazené SUV podívá už na konci roku 2020.

Načítám