Článek
Jestliže jste už četli nás článek o premiéře oblíbeného modelu 3008, vzhled karoserie i kabiny u 5008 vás nijak nepřekvapí. Auta si jsou velmi podobná a sdílí takřka totožný interiér. Ani zde nechybí bezrámová maska chladiče, diodové lampy s vertikálními denními světly a „ledková“ zadní světla ve tvaru lvích drápů. U vyšších výbav se však dočkáte i adaptivních světlometů s technologií pro jízdu v mlze.
Uvnitř se můžete těšit z tradičního useknutého volantu, digitální přístrojovky a nové centrální dotykové obrazovky. Skrze ni ovládáte většinu funkcí vozu včetně trojrozměrné navigace. Všechny modely se spalovacím motorem a automatem dostaly také volič jízdních profilů (Normal, Sport, Eco).
Vůz se znovu nabízí v sedmimístné konfiguraci, přičemž sedadlo spolujezdce lze sklopit (pro nakládání dlouhých předmětů do 320 centimetrů). Tři samostatná podélně posuvná sedadla ve druhé řadě mají nastavitelné opěradlo a opět možnost sklopení. Vzadu najdete dvě nezávislé sedačky, plně sklopné a odnímatelné. Objem kufru činí 780 litrů, po sklopení sedaček vzroste na 1 940 litrů.
V rámci asistenčních systémů se můžete těšit na pokročilý adaptivní tempomat, noční vidění nebo na optimalizovaný protiprokluzový systém s několika terénními profily. Standardem je také mobilní konektivita a volitelně si můžete užívat špičkový audiosystém Focal s výkonem 515 W.
Pod kapotou pak najdete benzinový tříválec s turbem o výkonu 130 koní, který se pojí s šestirychlostním manuálem nebo s osmistupňovým automatem. Vrcholovým zážehovým motorem je poté čtyřválcová přeplňovaná šestnáctistovka naladěná na výkon 180 koňských sil, spárovaná výhradně se samočinným osmikvaltem.
V Evropě často odsuzované diesely však zůstaly, a to rovnou ve třech konfiguracích. Prvním z nich je čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 130 koní. Opět spojený s mechanicky ovládaným šestikvaltem nebo automatickým osmikvaltem. Královský dvoulitrový nafťák disponuje výkonem 180 koní a výhradně automatickým řazením s osmi rychlostmi. Zatím žádná zmínka o hybridu nebo elektromobilu – v dnešní době zázrak.
Změnami prošly také výbavy, takže by auto mělo být cenově dostupnější pro všechny. V některých zemích půjde nová 5008 koupit také on-line, včetně doručení auta až domů. Do Česka se tato služba zatím nechystá a dost pochybujeme, že by o ni byl významnější zájem. Výroba bude probíhat ve francouzských továrnách v Sochaux a v Rennes. Do Evropy se omlazené SUV podívá už na konci roku 2020.