Článek
Automobilové stavebnice jsou dnes jedním ze základních pilířů sortimentu věhlasného hračkářského gigantu. V minulosti už Lego dalo světu takové ikony, jako je Bugatti Chiron, Lamborghini Sian, a ještě předtím třeba Porsche 911 GT3 RS. Tentokrát se však v dánském Billundu rozhodli trochu ohlédnout do minulosti – konkrétně do 70. a 80. let minulého století.
Generace 930, kterou stavebnice věrně kopíruje, se totiž vyráběla od zhruba poloviny sedmdesátých až do samého konce osmdesátých let. Stavebnice se skládá z 1 458 kusů a bude jen a jen na vás, zda z ní nakonec vznikne elegantní Targa, nebo ikonické Turbo – z pochopitelných důvodů není možné obojí naráz.
Zajímavé je, že tato variabilita stavebnice klasického Porsche 911 vznikla prakticky náhodou. Během dvouletého vývoje se v Legu vedly dlouhé debaty, zda vypustit do světa jednu nebo druhou verzi, až nakonec někdo bouchnul do stolu a řekl: „A proč ne obojí?!“. Myšlenka se ujala, a tak si každý fanoušek může vybrat, která verze slavné 911 je mu bližší.
Tato stavebnice Porsche 911 Targa/ Turbo je výjimečná ještě v jedné věci, jde o úplně první – jak v Legu rádi s humorem dodávají – takzvaně garážovou stavebnici. Důvod je prostý, pandemie samozřejmě do určité míry ovlivnila i tuto část průmyslu, a tak hlavní návrhář doopravdy vyvíjel tuto stavebnici u sebe v garáži.
I přesto však na vývoji úzce spolupracovala také samotná automobilka a údajně šlo o poměrně náročnou práci, neboť značka prý trvala na naprosté dokonalosti a věrném zachycení ikonických a nadčasových tvarů svého nejslavnějšího modelu. Všechna ta píle se ale vyplatila, protože i přesto, že je model sestaven ze stovek malých kostiček, každý spolehlivě odhalí, že jde o 911 – včetně typické siluety, kulatých světel a charakteristických dobových nárazníků.
Stavebnice je tak pečlivá vyvinutá, že bystré oko hravě pozná rozdíl i mezi typem Targa i Turbo. Typ Targa charakterizuje ochranný oblouk za sedadly, na který přímo navazuje charakteristické zakřivené zadní okno, přičemž nechybí ani odnímatelný díl střechy, který, jako u skutečné Targy z té doby, lze uložit do prostoru pod přední kapotou. Model Turbo si pak nespletete díky charakteristickému a na svoji dobu poměrně mohutnému zadnímu přítlačnému křídlu.
Součástí propracovaného interiéru je potom funkční volant, který je opravdu spojen s předními koly, řadicí páka a ruční brzda. Pro Evropu je cena modelu stanovena na 129,99 eur, čili přibližně 3 400 Kč. Nejdříve se ke stavebnici mohou dostat členové věrnostního klubu Lego, a sice už od 16. února. My ostatní si musíme počkat na 1. dubna, kdy bude model k mání na webových stránkách výrobce, případně v kamenných prodejnách.