Hlavní obsah

Legendární Passat dostal facelift. Nabídne nejen nové motory

Foto: Volkswagen

Volkswagen Passat prošel faceliftem

Současná generace Volkswagenu Passat už je na trhu od roku 2014, takže se není co divit, že prošla faceliftem. Ostatně, v Číně už byla omlazená verze představena, a tak je dobře, že konečně přišla na řadu Evropa. Nečekejte ale radikální změny v designu. Omlazením prošla spíše technika.

Článek

Jestli se vedle Golfu nějaký model Volkswagenu opravdu povedl, pak je to Passat. Mezi zákazníky jsou všechny generace velmi oblíbené, a to jak mezi těmi soukromými, tak mezi firemními. A všichni ti si teď mohou brousit zuby na velmi povedený facelift této dnes už legendy. Jak už to tak u podobných faceliftů bývá, nečekejte revoluční designové změny. Jsou spíše evoluční a velmi decentní. Nezkušené oko je možná ani nepozná. Lehce upravené jsou nárazníky, maska, ale i diodové světlomety nebo kola. Mimochodem, ta jsou v nabídce v rozměrech od 17 do 19 palců, takže si vybere opravdu každý. I interiér prošel decentní změnou, když nabídne nový přístrojový štít nebo jednodušší ovládání části infotainmentu přes volant.

To zajímavější se ale odehrálo pod karoserií. Záměrně nepíšeme pod kapotou, protože podle nás omlazený Passat zaujme hlavně přítomností asistovaného řízení, které je například schopno projet zúženým úsekem silnice, a to až do rychlosti 210 km/h. Krom toho ale Passat nabídne také tempomat, který umí inteligentně reagovat na aktuálně platné rychlostní limity, nebo mezi zákazníky prý oblíbený Trauler Assist. Krom toho od většího modelu Touareg dostal faceliftovaný Passat také adaptivní světlomety, hlasové ovládání, které jinak nabízí spíše prémiová třída.

A teď k tomu, co Passat nabídne pod kapotou. Standardem je, že všechny motorizace budou vybaveny filtrem pevných částic, tedy i ty benzinové. Volkswagen hodně sází na nový čtyřválec 2.0 TDI Evo, přičemž jde o mild-hybrid. Jeho výkon je 150 koní a jeho hlavní úlohou je napravit reputaci automobilky na poli emisí. Vedle něj bude v nabídce stát také plug-in hybrid, který díky větším bateriím čistě na elektřinu ujede větší vzdálenost. Podle měření WLTP by to mělo být až 55 kilometrů, což není vůbec špatné.

Příznivci tradičnějších motorizací ale samozřejmě nepřijdou zkrátka. V nabídce budou jak benzinové agregáty TSI o objemu 1,5 a 2 litry, tak oblíbené TDI. Ty budou zastupovat objemy 1,6 a 2 litry. Paletu motorizací uzavře agregát 2.0 Bi-TDI, který nabídne až 240 koní. Pokud už si na novinku brousíte zuby, musíte vydržet do jara. A když budete mít velké štěstí, budete to právě vy, kdo si pořídí model Passat s pořadovým číslem 30 000 000, který prý Volkswagen během následujících měsíců vyrobí. Tak hodně štěstí!

Čím podle vás Passat nejvíc boduje u svých příznivců? A v čem je naproti tomu opravdu hodně kontroverzní? Těšíme se na vaše zkušenosti a názory...

Načítám