Článek
Co by to bylo za americkou legendu, kdyby ji nepoháněl poctivý V8? Jenže Wrangler se bez něj posledních 40 let musel obejít – vlastně za celou skoro 80letou historii Willyse/CJ/Wrangleru byl V8 v nabídce jen v relativně krátkém období na přelomu 70. a 80. let, jinak si tento teréňák musel vystačit maximálně se šestiválcem. Nyní se ale V8 vrací a s plnou parádou!
V tomto případě jde o 6,4 V8 Hemi (pro znalce má objem 392 krychlových palců, proto se jmenuje Wrangler Rubicon 392), který pohání také Grand Cherokee SRT, Dodge Challenger nebo Durango. Produkuje mocných 470 koní a 637 Nm, které přes osmistupňový automat roztáčejí všechna čtyři kola.
Wrangler tak vystřelí na stovku za pouhých 4,5 sekundy a sprint na čtvrt míle zvládne za 13 sekund, což je na auto s aerodynamikou hozené cihly, se žebřinovým rámem, tuhými nápravami a terénními pneumatikami tempo víc než dostatečné.
Instalace V8 ale neměla z Wranglera udělat závoďák, šlo spíš o hutnější zvuk a demonstraci síly, zaměření auta je stále primárně terénní, proto má zpevněné šasi, nápravy Dana 44 s uzamykatelnými diferenciály, tlumiče Fox, 17palcová kola s nazutými 33palcovými terénními pneumatikami a o 5 cm vyšší světlou výšku než běžný Wrangler (celkem tedy 26 cm).
I ten nejrychlejší Wrangler zůstává v jádru pravým offroadovým drsňákem, který je připravený postavit se jakékoliv výzvě – nyní konečně s tím správným osmiválcovým burácením a pořádně napumpovanými svaly. A nejde jen o výzvy terénní, tou největší výzvou bude zcela nové Bronco, které Ford pochopitelně s V8 nabízí. A to je krásná ukázka zdravé konkurence – soupeření z nás totiž vždy dostane to nejlepší.