Hlavní obsah

Legenda v novém. Ford Mustang bude elektromobil

Foto: Charge Automotive

Ford Mustang jako elektromobil

Pokud jste až doposud nevěřili tomu, že elektromobilita hýbe světem, pak vás tato novinka možná přesvědčí. Jistá anglická společnost si myslí, že by Ford Mustang mohl mít úspěch i s elektromotorem pod kapotou. Jeho parametry jsou hodně zajímavé, ale cena až neuvěřitelná. A právě ta možná bude rozhodovat.

Článek

Ford Mustang, americkou legendu, vám asi blíže představovat nemusíme. Všichni se shodneme na tom, že právě tohle auto by pod kapotou mělo mít hrozivě bublající alespoň osmiválec, který sice v ekologicky smýšlejících jedincích probouzí noční můry a lehkou srdeční arytmii, ale nám, milovníkům aut, způsobuje příjemnou husí kůži na zátylku. Jenomže doba jde nekompromisně kupředu. A opravdu jsou mezi námi i tací, kteří si potrpí na čistotu ovzduší, nulové emise a ideální rovnováhu mezi člověkem a životním prostředím.

Právě pro ty jsou na trhu elektromobily. Ovšem nikdy bychom nečekali, že se dočkáme doby, kdy se mezi tato auta zařadí i Ford Mustang. Ne, nebojte, jeho výrobu pro tuto chvíli neplánuje sama automobilka. Ačkoliv právě z ní zazněly vize o tom, že by časem chtěla model Mustang přetvořit do hybridní verze a prodávat na severoamerickém trhu.

Pokud jde o nový elektromobil, jenž se v rouše mustangového divocha rodí ve Velké Británii s veškerou aktuální naléhavostí, věci se mají takto: Původně šlo o klasický Ford Mustang z šedesátých let, který si vzala do parády britská společnost Charge Automotive. Ta si usmyslela, že této klasice nechá standardní karoserii, a tedy i legendární tvary. Pod ni ale vměstnala super moderní elektropohon. Dle dostupných informací by měl brát energii z 64kWh akumulátoru, přičemž jeho výkon by měl být až 300 kW a točivý moment 1200 Nm. Což jsou hodnoty, které by měly znamenat zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,1 sekundy. A to je velmi zajímavý čas!

Má to ale dva háčky. Prvním je fakt, že by tento vůz měl mít dojezd jen 200 kilometrů, což je extrémně málo. Celý svět se potýká s nedostatkem dobíjecích stanic, takže takový dojezd je prostě směšný. Druhým háčkem je pořizovací cena auta. Charge Automotive ji stanovili na v přepočtu 6 milionů korun. A nejsme si jisti, že se najde dost těch, kteří za takovou sumu budou chtít elektromobil, jímž ale moc daleko nedojedou. Zmiňovaných 200 kilometrů je totiž jen papírový údaj, realita v provozu bude úplně jiná. Nejspíš horší. Že by právě proto chtěli Britové postavit jen 499 kusů?

Načítám