Hlavní obsah

Land Rover Evoque a Discovery Sport jsou nově hybridy

Foto: Land Rover

Land Rover přichází se dvěma hybridními modely – Evoque a Discovery Sport si nově můžete koupit také jako plug-in hybridy. A přestože je pohání jenom tříválcová patnáctistovka, ve spojení s elektromotorem má celé hybridní ústrojí výkon celkem 309 koní, což vypadá dost zajímavě!

Článek

Na začátek to nejdůležitější. Pod kapotou obou verzí s označením P300e je zážehový tříválec o objemu 1,5 litru o výkonu 147 kW, kterému pomáhá elektromotor o výkonu 80 kW. Celkový výkon, který ovšem kvůli odlišným otáčkám není prostým součtem, činí 227 kW (309 koní) a 540 Nm točivého momentu.

Energie pro elektromotor je uložená v lithium-iontové baterii (skládá se ze sedmi 50Ah modulů), které jsou schované pod zadními sedadly. Jejich celková kapacita činí 15 kWh a postačuje na 62 km (Evoque), respektive 66 km (Discovery) čistě elektrické jízdy. To stačí k „papírovému“ snížení emisí a pro úředníky vykouzlí nerealistickou spotřebu 1,4 l/100 km (Evoque), respektive 1,6 l/100 km (Discovery Sport). Znamená to tedy 43 g CO2 na 100 ujetých kilometrů, respektive 48 gramů, což průměrné flotilové emise efektivně stlačí dolů.

Hybridní automobily jsou obvykle o stovky kilogramů těžší než verze s benzinovým motorem. O kolik stoupla hmotnost v případě dvou britských sourozenců, ale zatím Land Rover neuvedl. Víme jen, že tříválcový motor je o 47 kilogramů lehčí, než kdyby se použil obdobně výkonný čtyřválec.

Foto: Land Rover

Jezdit po centru měst čistě na elektřinu bude pro mnoho zákazníků velmi vítanou výhodou. Třeba i proto, že se tak v některých světových metropolích vyhnou dodatečným ekologickým poplatkům...

O změnu převodových stupňů se stará nová osmistupňová převodovka. Podle výrobce je o 5 kilogramů lehčí než devítistupňová skříň (celkovou hmotnost ale Land Rover neuvedl).

Víme však, že Discovery Sport zvládne zrychlení 0-100 km/h za 6,6 sekundy, Evoque je v této disciplíně o 0,2 s lepší. Maximální rychlost automobilka ani u jednoho z modelů neudává, v čistě elektrickém režimu lze jet nejvýše rychlostí 135 km/h.

A jak vypadá dobíjení li-ion baterií? Z běžné domácí zásuvky trvá dobití do 100 procent 6 hodin 42 minut, z wallboxu (7 kW) zabere dobití na 80 procent jednu hodinu a 24 minut. A pokud se dostanete k 32 kW rychlonabíječce, nabití údajně nezabere déle než půlhodinu.

O prodejní ceně ani přesném datu zahájení prodeje zatím britská automobilka nehovořila. Kromě dvou výše popsaných hybridů nabízí Land Rover další dva hybridní modely – Range Rover a Range Rover Sport. Levné ale rozhodně nejsou, třeba Range Rover P400e vyjde nejméně na 3,3 milionu korun.

Načítám