Článek
Už jsme si mysleli, že současné Land Rover Defender je mrtvý. V roce 2016 oficiálně skončila výroba, a to edici Herritage, kterou jsme rovněž testovali. Jenže Land Rover vyplňuje čekání na další generaci modelu ještě jednou, mnohem exkluzivnější edicí, která navíc dostala obrovský motor pod kapotu. Jedná se totiž o oslavu 70 let Land Roveru a také prvních modelů s osmiválcem.
Tohle auto se jmenuje Land Rover Defender Works V8 a pod kapotou má pětilitrový osmiválec s výkonem 405 koní ve spojení s osmistupňovým automatem ZF. To znamená, že tenhle úžasný kus techniky, stylu a staromilství dosprintuje na stovku za 5,6 sekundy! Maximálka je omezena na 171 km/h. Samozřejmě jsou tomu náležitě upraveny brzdy, stejně jako podvozek, aby bylo auto dobře ovladatelné. Pneumatiky jsou však stále terénní, a to na osmnáctipalcových discích.
Chcete vědět ještě o nějaké zásadní modernizaci oproti dřívějším Defenderům? Jedna by tu byla - auto má plně diodové čelní světlomety! Uvnitř sedíte ve sportovních sedadlech Recaro, máte k dispozici nový volič automatické převodovky jako z novodobých Land Roverů a vše je čalouněno kůží. Nechybí dokonce ani navigace!
Pokud vás tohle auto zajímá a chtěli byste jej (což naprosto chápeme, protože my také), neotálejte! Vyrobí se totiž jen 150 kusů a dá se očekávat, že zájem bude enormní. K dispozici jsou obě varianty, tedy třídveřák 50 i pětidveřák 110, a cena začíná na zhruba 150.000 liber, tedy v přepočtu asi 4,3 milionů korun.