Článek
Ačkoliv béčka považujeme za absolutní speciály, ještě nad nimi měla od roku 1987 existovat skupina S, tedy čisté speciály. Podobně jako na okruzích třída C, i v rally měla jezdit jedna třída aut absolutně bez omezení. Konstruktéři měli dostat volnou ruku a předvést to nejlepší, co umí. Na třídu S se chystalo Audi, Peugeot i Toyota. Nejdále ale svůj projekt dotáhla Lancia, která doslova jen čekala na start. Ten bohužel ale nikdy nepřišel.

Speciál ECV1 na první pohled připomíná Deltu S4. Když se rozhodlo o konci skupiny B a zrušení S, zachovaly se automobilky různě, například Audi většinu exemplářů sešrotovalo. Lancia ale typ ECV přestavěla na pojízdnou laboratoř a testovala na něm různé komponenty. Nakonec většinu dílů koupil Giusepe Volta a rozhodl se postavit ECV1 tak, jak mělo vypadat původně. S pomocí bývalých kolegů z Abarthu se mu to povedlo a typ ECV dodnes existuje. Dokonce startoval i u nás na Rally Český Krumlov.

Z Delty S4 pocházela podvozková skupina. Motor je umístěn podélně uprostřed a má speciální hlavu válců Triflux, která je chráněná patentem. Dvojice turbodmychadel KKK K26 měla postupný nástup, aby se odstranil typický turboefekt. Maximální výkon je 600 koní v 8000 otáčkách, už o 3000 otáček níže bylo maximum točivého momentu – 550 Nm. To vše šlo na všechna kola, jen 30 % ale na přední nápravu. Samosvorné diferenciály dodala firma ZF. Karoserie byla z kompozitu s vestavěným rámem, podvozek dodal Bilstein, kola Speedline a brzdy Brembo.