Hlavní obsah

Lancia Delta HF Integrale Evo na prodej za cenu Porsche 911

Foto: RM Sotheby's

Lancia Delta Integrale je rozhodně úžasné auto, ale vážně byste za něj dali stejné peníze jako za úplně nové Porsche 911?

Ceny ojetých aut stále odmítají klesnout z nebeských výšin, hodnoty těch skutečně výjimečných se pak šroubují stále víc do nesmyslu. Důkazem je tenhle kousek legendární Lancie Delta Integrale, který brzy změní majitele za částku, za kterou byste si mohli koupit úplně nové supersportovní auto. Není to šílené?

Článek

Pokud jde o rallye legendy, Lancia Delta Integrale může sedat u kulatého stolu s těmi nejlepšími z nejlepších (A110, Stratos, 037, Quattro, Impreza, Lancer Evo). A možná by jim měla předsedat. Lancia s ní totiž vyhrála mistrovský pohár konstruktérů hned šestkrát za sebou (1987-1992). A dvojice Juha Kankkunen a Miki Biasion k tomu přihodila další čtyři jezdecké mistrovské tituly. Bílá Delta Integrale v barvách Martini Racing letící bokem po šotolině je dodnes jednou z nejkrásnějších věcí, jakou na světě může fanoušek rallye vidět.

Foto: Lancia

Delta Integrale je nejúspěšnější rallye auto historie

Díky tehdejším homologačním předpisům pro závodní vozy jsme se dočkali i úžasných silničních verzí, které měly k pravým závoďákům až nebezpečně blízko. Naštvaný postoj s vytaženými blatníky vyplněnými 15palcovými litými koly Speedline Montecarlo, na zádi velké křídlo a dole široká roura výfuku. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec dával 210 koní, které se přenášely na všechna čtyři kola (v poměru 47:53) přes pětistupňový manuál. Dokonalý recept na perfektní hot hatch, který se za těch 28 let od premiéry Delty Integrale příliš nezměnil. Verze Integrale Evo vzniklo pouhých 5 619 kusů, dalších 4 223 kusů připadá na vylepšenou verzi Evoluzione II. Skutečná rarita.

Proto taky stojí nesmysl. Tenhle černý kousek půjde brzy do aukce v americké Arizoně a vzhledem k dokonalému stavu a nízkému nájezdu pouhých 13 000 kilometrů se očekává prodejní cena mezi 3,4 a 4 miliony korun. Což je částka, kterou byste dali za nové Porsche 911 Carrera S. To je dobrý námět k zamyšlení, že? Jakkoliv je Delta Integrale Evo zábavné a rychlé auto (stovka za 6,4 sekundy, maximálka přes 220 km/h), Porsche by mu frnklo za první zatáčkou – má totiž víc než dvojnásobné stádo koní, stovku zvládne za pouhých 3,5 sekundy a peláší přes 300 km/h!

Jenže po nákupu bude hodnota nového Porsche rapidně klesat, zatímco u staré dobré Lancie už jen poroste (pokud se tedy trh nezblázní). Uložit tak peníze do zachovalého veterána je rozhodně promyšlenější investice – akorát jezdění si asi moc neužijete, protože s každým ujetým kilometrem svou investici znehodnocujete a riziko, že s tím praštíte, nebo někdo trefí vás, je prostě moc vysoké. A to je škoda, protože s penězi se dají dělat i zábavnější věci…

Co byste udělali se 4 miliony korun?
Koupil bych si Deltu a díval se, jak se zhodnocuje
6,8 %
Koupil bych si Deltu a jezdil bych s ní
47,1 %
Koupil bych si Porsche 911 a jezdil bych s ním
8,3 %
Zeptejte se mě znovu, až budu mít volné čtyři miliony
37,8 %
Celkem hlasovalo 1961 čtenářů.
Načítám