Hlavní obsah

Lamborghini Urus od Novitecu: 800 koní a (skoro) 320 km/h

Foto: Novitec Group

Lamborghini Urus v sérii nabízí výkon 640 koní a stovku za 3,6 vteřiny. Chtěl by snad někdo víc? No, zákazníci německého úpravce Novitec patrně ano…

Položme si otázku. Potřebuje svět více než dvoutunové SUV Lamborghini Urus s výkonem skoro 800 koňských sil? Ono už je ostatně otázka, zda vlastně svět potřebuje Lamborghini Urus jako takové…

Článek

Ať chceme nebo ne, byť ho svět možná nepotřebuje, tak ho určitě chce. To je fakt – prodejní čísla mluví jasně. Standardní Urus má pod kapotou koncernový 4,0l osmiválec twin-turbo. Tento motor bychom našli v Bentley Continental, v modelech Audi S nebo RS, dokonce i v limuzíně A8. Porsche Panamera a Cayenne používají tentýž motor. Jenže hádejte, kde je tento motor nejvíce „vypiplaný“ – správně, je to tento rozzuřený býk. Nebo možná spíš mastodont…

Foto: Novitec Group

14dílný bodykit od Novitecu rozšiřuje tohoto drobka ještě o dalších 10 cm vpředu, a dokonce 12 cm vzadu

Díky novým hlavám válců a další řadě drobných, avšak v součtu podstatných, úprav je výsledkem 640 koní, které jdou na všechna kola. Urus sice váží 2,2 tuny, ale to mu nebrání ve zrychlení na stovku 3,6 a maximálce 305 km/h. Což jsou hodnoty srovnatelné s minulým Porsche 911 Turbo generace 997. A v roce 2019 už to umí i čtyřmístný „autobus“ s velkým kufrem.

Málokdo by od takto úderného SUV chtěl víc. Jenže víte, jak to je – člověk míní a neviditelná ruka trhu mění. Urusu od Novitecu teď pod kapotou duní 780 koní a přes 1 000 Nm točivého momentu. To znamená, že takový McLaren 720S ztrácí na tento upravený Urus celých 60 koní výkonu, i když ve výsledku je rychlostně téměř o tunu lehčí McLaren pořád někde jinde.

Výsledkem je, že i přes velkou čelní plochu a nezanedbatelnou hmotnost Urus od Novitecu zrychlí na stovku za 3,3 sekundy a bude neúnavně pokračovat dále, než ho jen těsně před 320 km/h zastaví neviditelná ruka aerodynamického odporu.

Lamborghini Urus samozřejmě není první auto, na kterém se Novitec „vyřádil“ – mají zkušenosti také s vozy jako Ferrari a Maserati. Novitec tak neopomněl ani aerodynamickou (nebo spíš estetickou?) stránku věci – jejich bodykit zvaný Esteso rozšiřuje Urus vpředu o 10 cm, vzadu dokonce o 12 cm. Je tvořen pouze čtrnácti díly, a tak je poměrně snadné jej usadit na karoserii. V nabídce samozřejmě nechybí ani díly jako přední lízátko, nástavce bočních prahů, zadní spojler a částečně karbonová kapota.

Co se týká kol, zapomeňte na „dvacítky“, ty jsou prý podle Novitecu pro bábovky. Anebo vítaný potenciální kšeft pro prodejce tlumičů – záleží, jak se na to díváte. Urus má totiž kola o průměru celých 23 palců, která si lze objednat v jednom ze 72 barevných odstínů, přičemž obuty jsou do macatých 325 mm širokých „salámů“ značky Pirelli. A aby se Novitec ujistil, že tato kola opravdu vyniknou, přenastavili ovládací modul vzduchového podvozku Uruse tak, že snížili světlou výšku o 25 mm, takže kola vyplňují každičký centimetr podběhů.

Co se týká interiéru, tam jsou chlapi z Novitecu skoupí na slovo – jen šibalsky dodávají, že „společnost vyhoví i těm nejrozmanitějším přáním každého zákazníka“. Ohledně ceny individualizace interiéru, nebo dokonce ceny samotné úpravy, jsme se zatím vzhledem k čerstvosti této okázalé kreace od bavorského úpravce nic nedozvěděli, ale počítejme, že to bude přinejmenším ve stovkách tisíc, ne-li v milionech. Plus cena za „standardní“ Urus, pochopitelně, což je v základní verzi v přepočtu zhruba něco přes 5 milionů korun vč. DPH.

Načítám