Hlavní obsah

Lamborghini Urus míří na závodní tratě

Foto: Lamborghini

5,1 metru na délku a 2,2 tuny hmotnosti – nenapadá nás mnoho horších základů pro závodní auto

Pokud jde o stavění závodních aut, nenapadá nás horší alternativa než 2,2tunové SUV. Na druhou stranu, kdo by si nechtěl zajezdit v 650koňovém Lamborghini na tratích kombinujících asfalt a šotolinu? Jestli vás taková představa také láká, už začněte šetřit a v roce 2020 můžete nastoupit na start!

Článek

Squadra Corse se uvedla fantastickým konceptem na bázi Aventadoru, který vypadal jako závoďák, a přitom mohl na silnici. Jejich druhý počin to má obráceně – původně silniční model bude po úpravách moci zavítat jen na závodní okruh. Přivítejte Urus ST-X, speciál postavený pro značkový závodní pohár naplánovaný pro rok 2020. Závodit se bude na tratích v Evropě a na Středním Východě, okruhy budou kombinovat asfaltový a šotolinový povrch, takže by o rychlost a dramatické smyky neměla být nouze.

V hlavní roli bude tohle brutální SuperSUV. Jeho základem je silniční Urus poháněný twin-turbo V8 s výkonem 650 koní přenášených na všechna čtyři kola. To je dost velké stádo pro silniční auto, které zvládá stovku za 3,6 sekundy a jede až 305 km/h. Závodní verze však prošla drastickou redukční dietou (kromě karbonové kapoty a lehčího výfukového potrubí taky nejspíš přišla o celý interiér) a váží tak o čtvrtinu méně, tedy zhruba 1 650 kilo. V této konstelaci už by tedy měl být možný solidní kalup!

Celá závodní série je koncipovaná systémem „přijeď a jezdi“. O vše (logistika, příprava vozu, tým mechaniků) se tedy stará tým Lamborghini, přičemž pilot/znuděný miliardář přilétá vlastním vrtulníkem na okruh, skáče do zahřáté sedačky závodního speciálu o rozměrech menšího domku, rozštípe ho v první zatáčce, nasedá zpátky do vrtulníku a letí na soukromou party s kaviárem, šampaňským a luxusními prostitutkami zakončit prima závodní víkend. No, proč ne, i takovéhle závodní série svět zjevně nutně potřebuje…

Načítám