Hlavní obsah

Lamborghini ukázalo Sián Roadster, okamžitě se vyprodal

Foto: Lamborghini

Lamborghini Sián Roadster

Lamborghini strhlo plachtu z limitované edice Sián Roadster. Technika je stejná jako u dříve představeného kupé, což je zároveň nejvýkonnější Lambo všech dob. Nově představený roadster tak jede až 350 km/h a „stovku“ zvládne za 2,8 sekundy. S cenovkou 92 milionů korun je to hodně drahé svezení, přesto už všech 19 kusů má své majitele.

Článek

Technika právě představeného Siánu Roadster pochopitelně vychází z verze kupé, která se představila loni v září na frankfurtském autosalonu. Pod kapotou je tudíž 6,5litrový vidlicový dvanáctiválec (původem z Aventadoru SVJ) a zároveň 48voltová soustava.

Verze Roadster je tak společně s verzí kupé nejvýkonnějším autem, jaké kdy Lamborghini pustilo do světa. Mild-hybridní jednotka má celkový výkon 819 koní, tedy 602 kW. Samotný V12 má výkon 785 koní (577 kW) při božských 8 500 otáčkách. Elektromotor pak nabízí dalších 34 koní (25 kW) a není kdovíjak těžký – k hmotnosti auta přidává jenom 34 kilogramů.

Na stovce jste za 2,8 sekundy a elektronický omezovač nejvyšší rychlosti je nastaven na hodnotě 350 km/h. Síla motoru se skrz sedmistupňový automat ISR přenáší na všechna čtyři kola, přičemž na zadní nápravě je umístěn mechanický samosvorný diferenciál. O samotný přenos na všechna kola se stará mezinápravový diferenciál Haldex (Born Wagner) 4. generace.

Lamborghini neudává celkovou hmotnost vozu (neoficiálně to bude o trochu méně než 1 650 kilogramů), víme však rozložení mezi nápravy - není to sice ideální poměr 50:50, ale hodnota 43 procent váhy na přední a 57 procent na zadní nápravě se tomu velmi blíží.

Design Siánu Roadster je brutální, jednoduchý i komplikovaný zároveň. Navenek je to tradiční Lamborghini, ovšem ještě extravagantnější a extrémnější, zajímavé třeba je, jak dvacetipalcová kola vyplňují podběhy – tam je jenom pár milimetrů místa. Zajímavý je i design předních světlometů, která přecházejí od zpětných zrcátek až dolů k přednímu nárazníku.

Dodejme, že šasi i karoserie jsou vyrobené z karbonu, zavěšení je pak hliníkové. Popisovaný automobil je dlouhý 4 980 mm, široký 2 265 mm a vysoký jenom 1 130 mm, to vše při rozvoru 2 700 mm. Překvapit by vás nemělo, že nemá karbon-keramické brzdy, protože coby mild-hybrid využívá rekuperaci, a nepotřebuje tudíž tak výkonnou brzdovou soustavu.

Asi vás nepřekvapí, že extrémně výkonné Lamborghini je také extrémně drahé. V přepočtu vyjde na 92 milionů korun, a pokud právě přepínáte panel v prohlížeči na výpis ze svého bankovního konta, nemusíte. Všechny kusy již mají své majitele z řad vážených klientů Lamborghini, kterým automobilka nabídla přednostní koupi.

Je to velice podobné jako při debutu verze kupé; všech 63 vyrobených exemplářů již mělo svého majitele ještě než se na webech a v časopisech objevily první oficiální fotografie.

Jak se vám Sián Roadster líbí? A chtěli byste raději kupé nebo otevřenou verzi? Napište nám do diskuse!

Související témata:
Načítám