Článek
Lamborghini si potrpí na silná jména podle slavných býků bojujících s toreadory, takže název SCV12 vás asi trochu udiví. Jde ale pouze o prozatímní kód projektu, který odkazuje na závodní oddělení Squadra Corse připravující závodní Huracány pro seriál Blancpain a GT3 a V12 je více než výmluvné označení použitého motoru. A dvanáctiválec najdete u Lamborghini pouze u vrcholného modelu Aventador...
Nepůjde však o tu samou jednotku. Vzhledem k tomu, že podle všeho SCV12 není určený pro provoz na veřejných silnicích a ani není omezené závodními restrikcemi, měli inženýři zcela volné pole působnosti a mohli ji naladit ke skutečně brutálnímu výkonu.
Stejné je to i s použitou aerodynamikou, která je pochopitelně plně funkční. Závodní regule jasně limitují velikost a pozici všech aerodynamických prvků a silniční zákony je prakticky kompletně zakazují, tím se však vývojáři SCV12 nemuseli nijak trápit a mohli si celou komplexní aerodynamiku navrhnout podle svého s jediným cílem. A tím byla RYCHLOST!
Celá tato černá magie aerodynamiky začíná už onoho výrazně zkoseného čumáku – v přední „kapotě“ jsou tu dva velké vstupy vzduchu a jeden malý centrální, to vše pro optimalizaci obtékání a také směřování vzduchu směrem nahoru k velkému náporovému sání na střeše. Samotný předek potom pomáhají tlačit k zemi dlouhá karbonová „brada“ na spodní hraně nárazníku a vertikální „ploutve“.
I samotná boční silueta je vlastně značně ovlivněna aerodynamikou – je velmi plynulá a pravidelná, nehyzdí ji žádné rušivé elementy, pokud tedy nejsou nezbytně nutné, jako třeba právě střešní sání. Přední i zadní blatníky mají v sobě otvory, aby jimi unikal vysokotlaký vzduch vznikající rotací kol, což tlačí auto více k asfaltu. Vzadu je potom podle očekávání zadní křídlo a velký difuzor. Zadní nárazník tu naproti tomu prakticky není – vše, co by vzduch zbytečně drželo pod autem, muselo zkrátka pryč. SCV12 tak má lepší aerodynamické vlastnosti a přítlak než závodní Huracán GT3!
A teď k tomu V12, který bude skutečným monstrem mezi motory – Lamborghini totiž slibuje výkon brutálních 830 koní! A to bez jakýchkoliv hybridních pomocníků, a dokonce i bez turbodmychadel. Určitý doping však dostane, protože ve vysokých rychlostech bude náporové sání hnát vzduch do motoru pod takovým tlakem, že SCV12 bude mít jakési „virtuální turbodmychadlo“, dá-li se to tak říct.
Hmotnost nám prozatím známa není, ale Lamborghini slibuje opravdu „působivý“ poměr váhy a výkonu, kterému pomůže karbonový monokok a spousta odlehčovacích opatření. Výkon bude přenášen výhradně na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku (neboť ta je o dost lehčí než dvouspojková), která bude pro lepší torzní tuhost nedílnou součástí zadního rámu auta. K vozovce bude auto doslova přilepeno pneumatikami Pirelli speciálně vyvinutými pro tento jedinečný vůz.
Cenu vám jsme schopni prozradit už nyní – bude astronomická a bude nápadně připomínat telefonní číslo. Konkrétní částku si však Lamborghini nechává pro sebe a své nejdůležitější zákazníky. V létě však budeme vědět víc – to se má SCV12 představit v celé své kráse. Zákazníci podle slov automobilky budou mít možnost vstoupit do „exkluzivního klubu“, se kterým se budou moci svézt na všemožných tratích po celém světě. Něco jako ve filmu Pařba ve Vegas, ale proudem poteče hlavně benzin. Už teď jsme na něj zvědaví!