Článek
S Lamborghini je to poněkud složitější. Automobilka patří pod Audi a Audi patří do koncernu Volkswagen. Na podzim se mluvilo o tom, že by se možná firma mohla Lamborghini zbavit, protože emise, pokles prodejů a nutné investice do elektromobility. Jenže v prosinci Volkswagen vydal prohlášení, podle kterého se skupina dohodla, že Lamborghini zůstane součástí koncernu.
A zcela evidentně to stále platí. „Toto není předmětem žádného jednání v rámci skupiny. Ne, Lamborghini není na prodej,“ reagoval na článek v magazínu Autocar mluvčí automobilky Audi. Podle britských stránek dostal koncern Volkswagen před pár dny finanční nabídku od konsorcia, které tvoří švýcarská skupina Quantum Group a britská investiční firma Centricus Asset Management.
O možném prodeji značky Lamborghini se přitom v minulosti mluvilo již několikrát a spekulovalo se také o prodeji značky Bugatti. I z toho ale sešlo. Volkswagen si možná uvědomuje, že bohatší zákazníci se aktuálně stávají ještě bohatšími a že by byl škoda o ně přijít.
Quantum Group chtěla údajně úplně všechno, od názvu Lamborghini, přes továrnu až po tovární závodní tým. Nabídka měla údajně zahrnovat i pětiletou dohodu na dodávkách komponent od Audi a taky záruku udržení stávajícího počtu pracovníků rovněž na pět let. Bylo zmíněno i nové vývojové centrum, které by přidalo 850 nových pracovních míst. Nic z toho ale nebude, koncern Volkswagen prý nabídku rezolutně odmítl.
Automobilka Lamborghini byla založena v roce 1963 Ferrucciem Lamborghini poté, co byl nespokojen s vozem Ferrari. Značka pak několikrát změnila majitele, ale od roku 1998, kdy ji koupilo Audi od indonéské firmy Megatech za 110 milionů dolarů, jen vzkvétá. Aventador a Huracán jsou lásky na první pohled, aktuálně největší tržní úspěch však sklízí model Urus. Loni sice prodej značky poklesl, ale tržby i tak činily 1,61 miliardy eur (33,5 miliardy korun). Automobilce Lamborghini se tak daří prostě dobře a byl by nesmysl ji prodávat.