Článek
Číslo, které hledáte, je 14 022. Přesně v tolika kusech se vyrobil model Gallardo za svoji desetiletou produkci od roku 2003 do roku 2013. Tedy, minus totálky, samozřejmě… Jednoduchá matematika tudíž napovídá, že Huracán dosáhl stejné mety za přibližně poloviční dobu. Slušné…
Jen pro zajímavost, šasi číslo 14 022 je Huracán Evo v karoserii kupé, vyvedený v barvě „Grigio Titans“, což je de facto zajímavější vyjádření pro šedou metalízu. Novým domovem tohoto kusu by údajně měla být Jižní Korea.
Nenechte se vysmát, Gallardo nebyl žádný prodejní propadák. Vyráběl se koneckonců deset let, což je na supersport velmi slušné. Model vznikl také v několika zajímavých verzích, jako třeba Gallardo Superleggera a pozdější LP570-4, nebo třeba Gallardo Balboni se zadním náhonem, které sloužilo jako pocta legendárnímu testovacímu jezdci Valentinu Balbonimu.
Balboniho najal 21. srpna 1968 sám Ferrucio Lamborghini a vydržel v automobilce celých 42 let, než nakonec odešel do důchodu. Říká se, že za své více než čtyřicetileté působení v Sant’ Agata Bolognese řídil okolo 80 procent všech vyrobených Lamborghini.
Gallardo Balboni dostalo zadní náhon právě na jeho popud, protože to je zkrátka frajer ze staré školy – ten vůz jste mohli mít i s manuálem! Balboni původně vzniklo jako omezená série, byl o ni však takový zájem, že se paralelně se čtyřkolkovým Gallardem začalo vyrábět také Gallardo LP550-2 – tedy s mírně sníženým výkonem 550 koní a dvěma poháněnými koly. Písmena LP pak vždy ukazují na podélné uložení motoru a hmotnostně lehčí bylo právě díky absenci pohonu všech kol.
Vrcholem pak bylo okruhové Sesto Elemento, založené právě na modelu Gallardo, které vzniklo pouze ve dvaceti kusech. Díky hojnému využití karbonu vážilo prý jen 999 kg a o pohon se staral posílený desetiválec z modelu LP570-4 Superleggera. Na stovku ta balistická střela zrychlovala za 2,5 sekundy a údajně pokračovala až na 350 km/h…
Úspěšný Huracán je ale jen část prodejního boomu Lamborghini. Podle statistik automobilky se za první polovinu letošního roku prodalo 4 553 vozů Lamborghini, což je oproti první polovině předešlého roku nárůst o omračujících 96 procent. Z toho 1 211 kusů padlo na Huracán, včetně speciálního modelu Performante a Huracán Evo. Na dvanáctiválcový Aventador připadlo 649 kusů. Že vám ty počty stále nějak nevycházejí? Je to proto, že více než polovina prodaných Lamborghini bylo, světe div se, SUV jménem Urus. Konkrétně 2 693 kusů.
Počítá se ale s tím, že verze Huracán Evo ještě více „nakopne“ prodeje Huracánu, čímž je dost dobře možné, že za dalších pět let Lamborghini vyrobí dalších 14 tisíc Huracánů. Huracán Evo je vlastně takový mezistupeň mezi „standardním“ Huracánem a okruhově zaměřenou verzí Performante – jejich 5,2l V10 mají dokonce stejný výkon 640 koní, „Evo“ navíc převzalo systém řízení všech kol od velkého bratra, modelu Aventador.