Článek
O tom, že Huracan Performante zajel na Ringu čas 6:52 a trumfnul tak i stájového hybridního Kinga od Porsche, už jste asi slyšeli. Krátce po oslavných ódách se ale vynořily pochybnosti o tom, jestli je toho Lambo junior vůbec schopné. Zkoumání videozáznamů, statistik, rychlostí v zatáčkách, mezičasů v průjezdech. Přijde nám to trochu směšné, že se někdo rozborům těchto neoficiálních rekordů věnuje. Je to přeci v první řadě marketing a znovu připomínáme, že žádná pravidla neexistují, takže obviňovat Lamborghini z podvádění je tak nějak... zbytečné. Je to asi jako když se kočkoval Nissan s Porsche a navzájem se obviňovali z přefouknutých gum, neoficiálních aerodoplňků a manipulace s videozáznamem. Nic z téhle mediální špíny nemůže Huracanu Performante v dlouhodobém plánu uškodit. Je to krásné Lambo, má 640 koní a bude se prodávat jako blázen. Díky času z Nordschleife možná o fous víc, ale nenalhávejme si, že by běžný zákazník téhle značky čekal na časy ze Zeleného pekla. Ne, tohle je Lambo a je správně lambovsky šílené. Mise splněna.
Pod kapotou samozřejmě vrní osvědčená a oblíbená desetiválcová atmosféra o objemu 5,2 litru. V Lamborghini i v Audi s tímhle motorem umí hotové divy, takže není divu, že vsadili právě na něj. Atmosféra ale zároveň znamená, že konkurenční Ferrari 488 GTB si dá i tohohle Huracána k snídani (jenom na krouťáku mu naděluje 160 N.m). Nadějí Sant'Agaty jsou tak divoké křivky a věrní zákazníci. Na papíře silnější Ferrari, ale zjevně Performante neujede ani v akceleraci (2,9 vs. 2,9 sekundy), ani v maximálce (obojí někde kolem 325 km/h). Už se těšíme, až tyhle dvě auta někdo postaví proti sobě. Prodeje se ale stejně letos budou honit především na Lamborghini Urus a jsme si jistí, že i u Lamborghini se připravuje přechod k přeplňovaným motorům. Jsme vážně zvědaví, kde se tyhle koňské dostihy zastaví. A co vy? Brali byste radši vzpínajícího se koníka nebo rozzuřeného býka?