Hlavní obsah

Lamborghini Huracán Evo – výkonnější, agilnější, rychlejší

Foto: Lamborghini

Vypadá agresivněji a stejně tak i pojede. Máte odvahu chytit býka za rohy?

Konkurence by se měla začít bát, vylepšené Lamborghini Huracán Evo přijíždí! Má více výkonu, natáčení zadní nápravy, přeladěný podvozek a agresivnější design s propracovanou aerodynamikou, takže bude na silnici citelně rychlejší! A s novým infotainmentem také uživatelsky přátelštější.

Článek

Jako by to bylo včera, když Lamborghini představilo baby-model Huracán – pokud se tak dá říkat 610koňové bestii se stovkou za 3,2 sekundy a maximálkou přes 320 km/h. Jenže ono to bylo už před pěti lety (Ženeva 2014). Strašně to utíká. A proto, i když Huracán ani dnes nepůsobí nijak zastarale nebo líně, dočkal se faceliftu…

Foto: Lamborghini

Huracán Evo vystřelí na stovku pod tři sekundy – to je pekelná rychlost!

Začneme tím hlavním – rychlostí. Huracán Evo totiž zdědil motor z verze Performante, což znamená stále atmosférický 5,2 V10, ale s výkonem zvýšeným na 640 koní (+ 30 koní) a 600 Nm (které putují na všechna čtyři kola prostřednictvím automatické dvouspojkové sedmistupňové převodovky), což pomohlo 1 422 kg těžký dvoumístný supersport ještě o kus zrychlit. Na stovku teď vystřelí za 2,9 sekundy (o 0,3 s rychleji než LP610-4), na dvoustovku za rovných 9 sekund a jede až 325 km/h.

Další zásadní novinkou je systém řízení zadních kol převzatý z Aventadoru S, který pomůže stabilitě ve vysokých rychlostech a agilitě v zatáčkách. Na obratnost bude mít ostatně dobrý vliv také upravený pohon všech kol (podporující přenos točivého momentu na jednotlivá kola) spolu s vektorováním točivého momentu na všech čtyřech kolech. Drobných změn nastavení se dočkal i adaptivní podvozek s magnetoreologickými tlumiči a kontrola stability.

Foto: Lamborghini

Natáčení zadních kol bude mít zásadní vliv na obratnost v zatáčkách

Designéři Lamborghini také decentně přepracovali design Huracán s důrazem na aerodynamiku, která je teď prý „pětinásobně lepší“. Pravda, vpředu má agresivnější spojler se splitterem, boční sání vzduchu mají také jiný tvar, výfuky se po vzoru Performante přestěhovaly do zadního čela (dříve byl quad-pipe přímo za koly těsně nad difuzorem) a na zádi ještě přibylo kachní křídlo, ale že by tyhle maličkosti dokázaly o tolik zlepšit proudění vzduchu? No, nejsme si jistí…

Foto: Lamborghini

Designově se Evo povedlo. Žádné velké výstřelky, ale celek vypadá působivěji

Poslední zásadní novinkou je infotainment s 8,4palcovým dotykovým displejem integrovaným do středové konzoly. Předchozí LP610-4 mělo všechny funkce integrované do displeje před řidičem, Evo bude ale díky této novince určitě uživatelsky přívětivější. Infotainment navíc podporuje multitouch (gesta více prsty) a hlasové ovládání a integruje Apple CarPlay. Až se svým Huracánem Evo vyrazíte na okruh, můžete také využít kamerový systém s telemetrií, abyste se pak v teple domova se sklenkou brandy mohli opájet svými řidičskými schopnostmi (nebo zjistit, co jste udělali špatně, že jste to poslali do kačera).

Ještě jsme nový Huracán Evo neřídili, ale zdá se, že se tohle vylepšení vážně povedlo. Má více výkonu, vylepšený podvozek a agilitu, stejně jako každodenní použitelnost. A podle nás i lépe vypadá. Huracánu se za těch pět let zatím prodalo skoro 12 000 kusů, takže má skvěle našlápnuto překonat Gallardo (14 000 kusů za deset let) – a vylepšené Evo v tom bezpochyby hodně pomůže.

Načítám