Hlavní obsah

Lamborghini Countach LPI 800-4 – Legenda z plakátů v novém

Foto: Lamborghini

Legendární Lamborghini Countach letos slaví 50. narozeniny a italská továrna na sny z městečka Sant’Agata Bolognese poprvé v historii oživuje důležité jméno ze své historie a představuje novou verzi jednoho ze svých nejslavnějších vozů a spoluzakladatele celého segmentu supersportů.

Článek

Originální Lamborghini Countach ohromilo svět dechberoucím designem s klínovitým tvarem z pera mladého návrháře Marcella Gandiniho a není divu, že v 70. a 80. letech bylo jednou z nejčastějších hvězd plakátů na zdech chlapeckých pokojů. Ve spojení se slavným jménem Lamborghini a uřvaným dvanáctiválcem za kabinou byl Countach dokonalým autem snů.

O znovuzrození ikonického italského supersportu do moderní doby se svět poprvé oficiálně dozvěděl teprve před pár dny, když automobilka zveřejnila teaser odhalující žhavou novinku pod tenkou plachtou, a přestože mezitím stihlo uniknout několik obrázku na veřejnost, nový Countach je konečně na světě až nyní. Vůz spojuje proslulou tradici automobilky s přicházející budoucností. Představujeme vám Lamborghini Countach LPI 800-4.

Foto: Lamborghini

Označení LPI odkazuje na uložení motoru uprostřed podélně (Longitudinale Posteriore) a písmenko „I“ ve slovníku automobilky znamená, že se jedná o hybrid

Elektrifikace supersportů se zdá být nevyhnutelná, a jak se na originální Countach vzpomíná jako na spoluzakladatele supersportů, na ten nový se bude vzpomínat jako na jeden z posledních dvanáctiválcových supersportů vůbec. V Lamborghini sice použili atmosférický 6,5litrový V12 se 770 koňmi (573 kW), ale pomáhá mu 48voltový mild-hybridní systém s elektromotorem o 34 koních (25 kW) a superkondenzátorem.

Hybridní hnací ústrojí si inženýři automobilky vypůjčili z limitovaného hypersportu Sián FKP 37 a celkový systémový výkon 804 koní (599 kW) je přenášen na silnici skrze sedmistupňovou převodovku ISR a pohon všech kol. Lamborghini uvádí, že nový Countach zvládá akceleraci na stovku za 2,8 sekundy, dvoustovku za 8,6 sekundy a jezdí nejvyšší rychlostí 353 km/h. Jednoduše je to nejrychlejší Countach všech dob.

Foto: Lamborghini

Při pohledu zezadu vidíme kombinaci rysů klasického Countache a hybridního hypersportu Sián FKP 37

Jen hybridním pohonem však podobnost nového Countache s přibližně dvouletým Siánem nekončí – stejná je také střecha, šestihranná zadní světla a dokonce interiér, který se v novějším voze odlišuje ozdobnými nápisy Countach a drobnými detaily vzdávajícími hold klasickému supersportu. Je zajímavé, jak spojení designu obou unikátních supersportů funguje. A možná to nebude náhoda – když se Sián představil, Lamborghini již mohlo pracovat i na Countachi.

Styling nového Lamborghini Countach LPI 800-4 se inspiruje prvotním Countachem LP400 a přidává k tomu moderní prvky. Vzhledem k dnešním aerodynamickým a bezpečnostním požadavkům pochopitelně chybí vyklápěcí světlomety, obrovské kapsy pro nasávaný vzduch na bocích odkazují na ikonické sací otvory NACA, rysy zádě se čtyřmi výfukovými koncovkami odpovídají těm na klasickém supersportu a nechybí ani pro Lamborghini typické nůžkové dveře.

Foto: Lamborghini

Interiér se od již známých moderních dvanáctiválcových Lamborghini odlišuje jen drobnými detaily

Lamborghini uvádí, že nový Countach vychází zejména z designu konceptu LP400, ale samozřejmě se na něm objevují také rysy pozdějších produkčních verzí – žábry za bočními okny pocházejí z původního prototypu, horní větrací otvory vypadají jako z LP500 S, kola o rozměrech 20 palců vpředu a 21 palců vzadu vycházejí z „telefonních číselníků“ na LP400 S a příď nese rysy LP5000 S Quattrovalvole.

Foto: Lamborghini

Vzpomínáte si na koncept Lamborghini Miura z roku 2006? Tehdy Stephan Winkelmann, generální ředitel Lamborghini, řekl, že jej nebudou vyrábět, protože se automobilka musí soustředit na budoucnost a nemůže jen vzpomínat na to, co bylo. S novým Countachem však změnil názor

Lamborghini Countach LPI 800-4 je úžasnou poctou ikoně automobilového průmyslu, jejíž existence významně pomohla slávě automobilky Ferruccia Lamborghiniho. Novinka sice může působit jako další nafintěný Aventador za několikanásobnou cenu, ale ve skutečnosti ukazuje, že automobilka chce vyrábět dvanáctiválcová superauta a bude je dělat, dokud to jen půjde. Stále se totiž jedná o extrémně rychlý supersport, z jehož zjevení na silnicích budou padat brady. Lamborghini navíc rozšířilo paletu odstínů o původní barvy ze sedmdesátých let, takže očekáváme, že se již brzy objeví i unikátní zákaznické konfigurace.

A kolik bude nový Countach stát? Veřejnosti Lamborghini základní cenu nezveřejnilo, ale zvěsti říkají, že přesahuje 55 milionů Kč. Jisté však je, že vznikne jen 112 exemplářů, čímž Lamborghini odkazuje na prvotní tovární označení LP112 klasického Countache.

Načítám