Článek
Rodinná MPV jsou až na výjimky typu Opel Zafira OPC nebo Hyundai iMax N Drift Bus nudná, nemastná, neslaná, nicméně hodně praktická. Koncem 80. let (konkrétně v roce 1988) se na 62. turínském autosalonu v Itálii představil avantgardní model Bertone Genesis, v jehož žilách kolovala krev od Lamborghini.
Tohle šílené MPV mělo pod kapotou 5,2litrový vidlicový dvanáctiválec ze supersportu Countach Quattrovalvole naladěný na výkon 461 koní, pohon zadních kol a třírychlostní automat (Chrysler TorqueFlite) nebo pětirychlostní manuál z modelu Countach 5 000 QV.
V roce 1988 vlastnil značku Lamborghini koncern Chrysler, proto byly převodové poměry automatu velmi dlouhé, takže vůz nedosahoval závratných akcelerací. Hmotnost 1 800 kilogramů svižnosti také příliš nepomohla.
Tvorba konceptu zabrala asi 30 tisíc hodin lidské práce, ale výsledek stál za to. Podívejte se na pár předních výklopných dveří a dvoje široké boční dveře, které nabídly přístup do prostorného interiéru. To vše díky královskému rozvoru kol s délkou 2 650 milimetrů.
Tento model Bertone Genesis byl také velmi praktický, jelikož nabídl flexibilní sedadla s elektrickým ovládáním i sklápěním, z toho přední bylo možné otočit o 180 stupňů jako u dnešních lepších MPV. Kabinu očalounili pracovníci umělým semišem v kombinaci červené i béžové barvy a nechyběla samozřejmě ani vestavěná televize.
Proč tento vůz vlastně vznikl? Bertone Genesis s motorem V12 bylo stvořeno pouze jako ukázkový automobil pro upoutání pozornosti.
Nejde však o jedinou rodinnou šílenost minulých let. V roce 1994 se světu představil prototyp Renaultu Espace F1. Ten nabídl 3,5litrový desetiválec z formule, pohon zadních kol, výkon 831 koní, šestirychlostní automat a hmotnost 1,3 tuny.