Článek
Jasně, nabízí se zamyšlení, zda tato krásná Italka sňatkem s Němcem jménem Audi neztratila svou nevinnost, zda nezaprodala duši. Jenže od onoho roku 1998, odkdy je Lamborghini pod křídly německého gigantu, automobilka vzkvétá, a tak se tyto domněnky zdají poněkud liché.
V boloňské Sant’ Agatě tak díky tomu nevyrábějí jen jeden vůz – v roce 2003 se představil o kousek dostupnější model Gallardo, potom Murciélago coby nástupce ikonického Diabla, vzniklo nespočet speciálních (a občas velmi drahých) edic jako například Reventón, Egoista, Veneno a další. A před pár lety Lambo představilo i své úplně první SUV, které se rázem stalo tahounem automobilky.
Jenže nezahálí ani model Huracán – ve skutečnosti je hned v závěsu za Urusem, a tak není až takové překvapení, že se daří i závodní verzi. Stejně jako tomu bylo i v případě modelu Diablo, Murciélago a Gallardo, zalistovali v Lambu v „encyklopedii slavných býků ze španělské koridy“, pokud tedy něco takového vůbec existuje, a zvolili si jméno. Všem nám je asi jasné, že to v překladu znamená hurikán, kupodivu se ale vyslovuje „Urakán“. Inu, španělština má hold trochu zvláštní výslovnost.
A jak se nechal slyšet sám výkonný ředitel automobilky, charismatický chlapík Stephan Winkelmann, závodní verze modelu Huracán je „důležitá nejen pro závodní oddělení Squadra Corse, ale i pro celou naši společnost“.
Pravda, při ceně 6 milionů korun bez daně za jeden kus se není co divit, kupodivu je to ale jen o tři sta tisíc korun víc, než kolik dáte za silniční Huracán. Nebýt toho, že nesmí na silnici, byla by to skoro výhodná koupě!
„Během pouhých pár let se z našeho týmu Squadra Corse a vozů Huracán GT3 a Super Trofeo stali silní hráči na poli motorsportu, a to nejen toho reálného, ale i virtuálního, například ve světě Gran Turisma,“ dodal. Tady se však hodí doplnit, že verze GT3 je plně schválená pro soutěž v oblíbeném seriálu FIA GT3, Super Trofeo soutěží ve svém vlastním stejnojmenném šampionátu a plní podobnou funkci jako speciální klientské programy u konkurence. Pokud ale sháníte okruhovou hračku na léto, doporučujeme Trofeo, díky absenci nutnosti plnit regule má vyšší výkon, a to celých 620 plnokrevníků. Verze GT3 má, jak velí pravidla, „jen“ okolo 500 kobyl.
Když teď nebudeme počítat soukromnické Super Trofeo, v průběhu let pochopitelně přišla i optimalizovaná verze Huracán GT3 Evo s propracovanější aerodynamikou. Celkově dokázal závodní Huracán na ikonických tratích po celém světě vyhrát téměř 100 závodů. Na slavné čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně se mu podařilo vyhrát třikrát za sebou, dvanáctihodinovku v Sebringu potom vyhrál dvakrát. V roce 2019 se dokonce Huracánu podařilo získat titul ve vytrvalostním seriálu Endurance Cup i v klasické GT World Challenge Europe – klobouk dolů.
Nehledě na to, že Huracán jako jeden z mála v kategorii GT3 stále spoléhá na staré dobré atmosférické plnění – jediným dalším je snad ještě německé Porsche a samozřejmě sesterské Audi R8 GT3 s prakticky identickým motorem 5,2 V10. Jak už tu zaznělo, závodní auto má o něco nižší výkon než „silnička“, má však pouze zadní pohon a lepivé hladké gumy neboli slicky a jednodušší, lehčí sekvenční převodovku.
V průběhu let s vozem Huracan GT3, respektive GT3 Evo, jezdilo celkem 24 různých týmů na národních i mezinárodních šampionátech, přičemž vozy najezdily dohromady v plném závodním tempu nějakých 20 tisíc kilometrů. A to se bavíme jen o roce 2020!