Článek
Nová Lada Niva Travel už dorazila k vybraným evropským prodejcům a nyní začíná její otevřený prodej. Jak bývá u jednotlivých dovozů zvykem, každý vůz musí projít fyzickou modifikací a řádnou schvalovací procedurou, což se spolu s 21% daní z přidané hodnoty odrazí i na finální ceně produktu. V kostce řečeno – skutečně nelze relevantně porovnávat sériové modely pro ruský trh a upravené kusy pro Evropu.
Ruský off-road vybavený stálým pohonem 4x4, redukcí, mezinápravovou uzávěrkou a 80koňovou benzinovou sedmnáctistovkou přijíždí na český trh v pěti výbavových stupních, oblečený do osmi barevných odstínů.
Terénní schopnosti | Lada Niva Travel |
---|---|
Přední nájezdový úhel | 35 stupňů |
Přechodový úhel | 35 stupňů |
Zadní nájezdový úhel | 28 stupňů |
Úhel bočního náklonu | 49 stupňů |
Úhel stoupání | 49 stupňů |
Brodivost | 500 mm |
Světlá výška | 220 mm |
Základní výbava Classic stojí 420 000 Kč a v rámci výbavy nabídne například airbag řidiče, technologii nouzového volání ERA-Glonass, centrální zamykání, přední okna v elektrice, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, diodová zadní světla nebo plnohodnotnou rezervu.
Varianta Comfort za 442 000 Kč přinese navíc zadní hlavové opěrky, loketní opěrku, vyhřívaná přední sedadla, klimatizaci a 15palcová litá kola. Výbava Comfort Off-road za necelých 460 000 Kč pak přidává integrované vyvýšené sací potrubí (takzvaný šnorchl), přední mlhovky, dálkové ovládaní centrálu, střešní nosiče, ochranné oplastování karoserie a 16palcové liťáky.
Honosnější verze Luxe za téměř 480 000 Kč potěší spolujezdcovým airbagem, vyhřívaným čelním sklem, zatmavenými zadními okny, zadními parkovacími senzory, zadní parkovací kamerou s ostřikem a multimediálním systémem vybaveným navigací a mapovými podklady Evropy i Ruska. Vůz obouvá specifická 16palcová litá kola a jeho střechu zdobí hagusy.
Vrcholové provedení Luxe Off-road za téměř 483 000 Kč se opět honosí terénním paketem, navíc vylepšeným krytem rezervního kola, které je standardně umístěno na zadních dveřích.
Jak svěží terénní vůz z dálného Ruska jezdí, se dozvíme už brzy. Jako jedna z malá českých redakcí jsme obdrželi pozvánku na oficiální představení modelu, které bude zahrnovat rovněž testovací jízdy. Tak zůstaňte naladěni na naši garážnickou vlnu, brzy vám přineseme první dojmy.