Článek
Tedy původní Niva, která se vlastně už ani Niva nejmenuje. Po převzetí automobilky AvtoVAZ Chevroletem si značka vzala jméno Niva pro svoje moderní kulaté SUV a tradiční Niva se musela spokojit s prozaickým názvem Lada 4x4. Ani to jí ale nezbavilo popularity, a tak se tohle SUV se schopnostmi pravého off-roadu stále drželo na slušných prodejních číslech. Po konci modelů 2104 a 2107 je navíc posledním zástupcem sovětské éry na výrobních linkách.
Teď, po dlouhých čtyřiceti letech výroby, ale zazní umíráček i jí. Nové modely Vesta a X-Ray si prý vedou dobře, a tak připravily ekonomickou půdu pro zaříznutí legendy a uvedení její nové generace. Ta by navíc se zmíněnými modely mohla sdílet i techniku, tedy stokoňovou benzínovou šestnáctistovku a možnost výběru mezi manuální a automatickou převodovkou.
Auto si i nadále zachová možnost volby mezi tří a pětidveřovou karoserií. Otazníky tak visí jen nad pracovními verzemi, které na bázi současné Nivy vznikají. Je ale jisté, že nepůjde o převlečenou Dacii Duster, což byla také jedna z variant. Dočkat bychom se měli lepšího přístupu do kufru a větší bezpečnosti. Cena naopak stoupne, ale stále by mělo jít o jednu z nejlevnějších čtyřkolek na trhu.