Článek
Ladu 2101 vyráběl ruský AvtoVAZ od počátku 70. let a vlastně šlo o první sériový model značky vůbec. Ačkoli má své kořeny ve Fiatu 124 a chudší provedení, v mnoha zemích se stal originální žigulík buď příjemně cenově dostupným (např. Velká Británie), anebo velmi luxusním zbožím.
A protože tahle ikonická ladovka vloni oslavila padesátiny, bulharské studio GB Design se rozhodlo blahopřát po svém, a to prací. Ovšem ne ledajakou, ale luxusní. Mrkněte na to.
Šikovní borci nejprve kompletně odstrojili kabinu a všude nainstalovali zvukovou izolaci. V rámci audiosystému umístěného ve vlastní středové konzoli přibylo aftermarketové hi-fi, dále kožená manžeta řadicí páky a hliníková plaketa s datem výroby i jménem majitele.
Práce se rozjely ve velkém, téměř každý detail byl nějakým způsobem upraven, originální zůstaly prakticky jen středové výdechy ventilace. Sedačky (původem od Toyoty) dostaly nový kožený potah s bílým prošíváním, pedály se nyní chlubí hliníkovými kryty, volant zase voní dřevem a přístrojovku zkrášlují bílé budíky.
Do toho si přidejte další metry hnědých tkanin i kůží, stylové koberce, polštáře, úložné kapsy, bílou stropnici i doplňky, no prostě nádhera. Úplně jako byste se seděli v pravém a nefalšovaném bentley.
Celý tenhle projekt zabral bulharskému týmu asi čtyři měsíce, a pokud by vás napadlo, že si vyhodíte z kopýtka a budete utrácet, máte smůlu. Podle lokálního autoklubu jde o výjimečný výrobek, který zůstane unikátem, což vlastně dokládá i onen výrobní štítek. Každopádně palec nahoru za tuhle luxusní pracičku.