Hlavní obsah

Lada 4 x 4 Niva má po faceliftu. Změny se děly hlavně uvnitř

Foto: Lada

Lada 4 x 4 v případě verze Urban dostala zvenčí pouze mlhovky, nicméně nejzásadnější změny se děly uvnitř

V ruském závodě společnosti Avtovaz včera začala výroba modernizované Lady 4 x 4, známé též jako Niva. Vůz prošel decentním faceliftem a přináší novou úroveň komfortu. Změny se děly hlavně uvnitř, přibyla výbava, kontroverzní airbag a protihluková izolace. Pojďme se tedy společné podívat, co je ještě nového u legendárního východního off-roadu.

Článek

Lada 4 x 4 je jedním z nejdéle vyráběných off-roadů, který takřka nezměnil vzhled, což je u ruských klasických vozů normální, ostatně stačí se podívat na UAZ 2206, takzvanou buchanku.

Nejzásadnější změnou prošla palubní deska s kompletně novým efektivnějším systémem ventilace. Na centrálním panelu najdete nové (převzaté z Lady Priory) ovladače (zadní stěrač, výhřev skla, zadní ostřikovač, klimatizace, vnitřní cirkulace) a tři otočné voliče, které elektricky řídí vnitřní klapky i ventilátor a opět pochází z Lady Priory. Součástí faceliftu jsou také přepracované výdechy ventilace a nový ovladač světel vypůjčený z modelů Kalina II, Granta.

Foto: Lada

Nový systém ventilace je ovládaný elektricky a je daleko efektivnější

Odkládací schránka u spolujezdce je nově prostornější, vpředu mají své místo dvě 12voltové zásuvky, přístrojový štít (Lada Priora) nabídne bílé podsvícení a palubní počítač s rozšířenými funkcemi. Původní „palubák“ v Nivě uměl zobrazit jen kilometry, čas, vnější teplotu a napětí baterie. Středový tunel se pak může pochlubit držáky na nápoje, odkládacím prostorem pro drobné předměty a novým typem ovladačů vyhřívaní sedadel.

Foto: Lada

Ovladače původem z Lady Priory

Komfortnější sedadla poskytnou lepší oporu pro bedra i ergonomické boční vedení a v případě třídveřové verze obdržely také přepracovaný systém sklápění. Zadní sedadla mají (konečně) dvě hlavové opěrky, což je významný posun vpřed z hlediska bezpečnosti. Poměrně úsměvná je instalace jednoho bočního airbagu, a to u řidiče. Toho čelního se údajně dočkáme až později.

Foto: Lada

Ergonomická sedadla nabídnou boční airbag, ale jen pro řidiče

Bezpečnost vpřed

Změn se dočkala také stropnice, čalounění A sloupků i stropní panel s přepracovanými protislunečními clonami a systémem nouzového volání ERA-Glonass, který je i v Evropě plně funkční (skutečně vás spojí s tísňovou linkou 112 – manuálně nebo autonomně po aktivaci airbagu).

Foto: Lada

Přístrojový štít si Rusové půjčili z Lady Priory, která se už nevyrábí

Očím neviditelná je zástavba lepších motorových ložisek a protivibračních vložek, což snižuje hladinu akustického hluku v kabině. Modernizovaný interiér dostanou všechny verze Lady 4 x 4, přičemž varianta Urban ještě nabídne přední mlhová světla.

Foto: Lada

Ovladač světel pochází z modelů Lada Kalina II a Granta

Lada 4 x 4 je cenově dostupným off-roadem jak na ruském, tak na evropském trhu. Oficiální ceny a výbavy budou zveřejněny později, nicméně už teď víme, že na českém trhu se individuální cestou objeví první kusy už za dva až tři měsíce.

Jak se vám nová Lada 4 x 4 líbí? Očekáváme vaše názory v anketě v komentářích pod článkem!

Načítám