Článek
Předně je třeba říct, že tahle Cobra není jen tak v garáži upravené BMW Z3. Jedná se o docela chytře udělaný kit, který firma Classic Coachworks nedaleko Oxfordu prodává. Buď samostatně – za zhruba 100 tisíc korun, případně už nainstalovaný na vůz – zde začínají ceny od 200 tisíc korun. Zdá se to málo, ale ono vlastně není.
Pokud si objednáte kit, přijde vám panel, který tvoří vlastně celou příď vozu (čumák a kapota), pak dvojice bočních prahů, jednodílná záď a nějaké ty výztuhy. Vše z plastu vyztuženého laminátem.
Replik legendárního sporťáku AC Cobra jsou dnes na světě mraky, vlastně podstatně více, než se dochovalo (či dokonce vyrobilo) původních exemplářů. Není se co divit – malý a lehký sporťák s manuální převodovkou, zadním náhonem a mohutným osmiválcem vpředu, to je jeden z nejspolehlivějších receptů na řidičský zážitek.
Dá se říct, že vzhledem k proporcím a siluetě není vlastně BMW Z3 pro repliku Cobry tak úplně špatný základ. Dle informací prodejce tato replika Cobry vzniká bez zásahu do kastle původního auta, což je dobrá zpráva zejména pro budoucího kupce.
Ovšem pokud s tímto strojem vyrazíte ven, každý, kdo zná podobu a proporce pravé Cobry, takže každý fanoušek vozů, pozná, že tu něco nehraje. Koneckonců se podívejte, jak vypadá originál.
Když bychom se k tomuto stroji dostali my, asi bychom se z něj pokusili opět udělat původní BMW. Je to rozhodně lepší, než být na silnici za někoho, kdo chce Cobru, ale nechce příliš utrácet.
Auto prostě vypadá, jako by Cobra strávila roky v hladomorně. Pokud by tuner chtěl zachovat její původní proporce (zvláště široký postoj), tak by to vyžadovalo rozhodně větší zásah do šasi.
Vůz i kit jsou k mání na eBayi. Shodou okolností jsme na tom samém serveru našli také pravou Shelby Cobru - rok výroby 1965, nízký nájezd a cenovka 440 tisíc dolarů – tedy nějakých 11,4 milionu korun… Dobrou repliku potom seženete už za milion korun.