Hlavní obsah

Kupte si filmový Dodge Charger z Rychle a zběsile

Foto: SpeedKore

Cena ikonického vozu Dominica Toretta nebyla zveřejněna

Vin Diesel alias Dominic Toretto ho řídí v devátém dílu filmové série Rychle a zběsile. Jenže tento Dodge Charger z roku 1968 není žádnou filmovou rekvizitou. Je to nově postavené a plně funkční auto s přeplňovaným motorem z Hellcatu uprostřed a s výkony Lamborghini!

Článek

Pokud vám první řádky přijdou zběsilé, pak vězte, že zběsilý je jak film, tak i Charger, který v něm hraje. A zběsilé jsou i zakázkové kreace společnosti SpeedKore, která se dlouhodobě věnuje úpravám automobilů ve stylu nejmodernějších restomódů, takže čekejte klasické tvary, ale zároveň ty nejmodernější technologie. A Hellacious s motorem uprostřed je jejich poslední novinkou!

Foto: SpeedKore

Vidlicový osmiválec s kompresorem rozhodně netrpí nedostatkem výkonu

Dodge Charger z roku 1968 je všechno, jen ne sportovní auto. A Hellacious je všechno, jen ne původní. Všechny myslitelné součástky byly vyměněny, upraveny a posíleny a Charger prošel důkladnou proměnou.

Hlavní bylo vymyslet a vyrobit pomocný rám motoru, který nese 6,2litrový vidlicový osmiválec z Hellcatu. Ten je namontovaný za předními sedadly. Pak přišel na řadu zakázkový výfuk, chladiče vzduchu i oleje a výkonné mezichladiče uložené vzadu, to všechno s ohledem na 2,4litrový kompresor. Výkon 707 koní a točivý moment 881 newtonmetrů lze jistě považovat za dostatečný…

Zadní kola roztáčí manuální převodovka a samosvorný diferenciál z Lamborghini Gallardo. Celé to pak naopak brzdí šestipístové přední a čtyřpístové zadní brzdy Brembo, které se skrývají za masivními černými salámy s rozměrem 275/35 R18 vpředu a 345/35 R18 vzadu. Komu by nestačil výkon na driftování, ten si ještě může pomoci hydraulickou ruční brzdou. Na první pokusy o drift na parkovišti se jistě bude hodit.

Foto: SpeedKore

Manuální převodovka je z Lamborghini Gallardo

Z vnějšku vypadá SpeedKore Hellacious jako přesná replika filmového vozu z Rychle a zběsile 9, a to včetně extrémně rozšířeného bodykitu a proskleného zadního víka, kterým se můžete kochat výhledem na motor V8. Průhledná je i přepážka mezi motorem a prostorem pro posádku, ta musí mít jistě za jízdy oprávněné obavy, aby motor se je motor nerozhodl sežrat.

Kabina sama o sobě je pak přísně účelná s odhalenou kovovou kulisou řazení, s regulací brzdného tlaku mezi nápravami a jednoduchými budíky a leteckými přepínači.

„Je to naše nejextrémnější auto,“ říká Jim Kacmarcik, šéf a majitel SpeedKore. „Pověřili jsme renomovaného designéra Seana Smitha, aby navrhl vůz, a on na tom spolupracoval s Dennisem McCarthym, koordinátorem filmových aut pro Rychle a zběsile 9. Chtěli jsme vdechnout Hellaciousu skutečný život a tohle je tedy silniční filmová verze, která ale obstojí i v reálném provozu na normálních silnicích.“

Načítám