Hlavní obsah

Která automobilka rýžuje zlato a která jen kamení?

Foto: lamborghini miami

Lamborghini

To, že někdo vyrábí drahá auta ještě automaticky neznamená, že má velké zisky.

Článek

Německý profesor ekonomie Ferdinand Dudenhöffer se zaměřil na výrobce luxusních aut a zkoumal, kdo má nejvyšší provozní zisk z prodaného kusu. Výsledky zveřejnil německý server diepresse.com

Začněme prémiovou trojkou – Audi, BMW a Mercedes-Benz. Průměrné ceny automobilů těchto značek se pohybují v rozmezí 33 000 a 38 000 eur, a zisk na každém autě činí dle pana profesora 3 000 eur (před zdaněním). Volvo si vede o něco málo hůř, ale konkrétní číslo nebylo zveřejněno. Automobily vyjíždějící z bran Maserati jsou dražší a exkluzivnější co do počtu vyrobených kusů, není se pak čemu divit, že na každém voze pak Maserati trhne zhruba 5 000 eur. Naopak koncern Jaguar – Land Rover vydělá pouhých 800 eur na kuse.

Foto: Porsche

Největší zisk na jednom prodaném autě má Porsche na modelu 911 Turbo, ale celkově nejvíc vydělá na modelu Cayenne

Jestli nějaká automobilka uměla vždy dobře zpeněžit své produkty, pak to bylo a stále je Porsche. V průměru vydělají 17 000 eur na každém voze. Jen dodáme, že ačkoliv se Porsche stále prezentuje jako výrobce sportovních aut a tuto image mu brát rozhodně nechceme, tak sportovní modely (Boxster, Cayman a 911) tvoří v posledních letech pouhou třetinu veškeré produkce a zbylé dvě třetiny patří modelům SUV a Panameře.

Nejlepší „zlatokopecké“ schopnosti prokázalo však Ferrari, kdy zisk činil v průměru 69 000 eur za každé auto prodané v první polovině letošního roku; vydělává hlavně na příplatkové výbavě. A vidíte, stejně se na ně stojí fronta... A počkejte, až se objeví připravované SUV!

Foto: Tesla

Mysleli jste si, že smutným rekordmanem bude v neustálých problémech zmítaná Tesla? Omyl...

Na druhé straně barikády pak smutně stojí Tesla a Bentley... Výrobce elektromobilů tratil v prvním pololetí roku 2018 cca 11 000 eur na každém vozidle a Bentley (součást koncernu Volkswagen) dokonce 17 000 eur. V obou případech se na záporných číslech prý podepsaly velké investice do vývoje.

Značky Rolls-Royce a Lamborghini nebyly do studie zahrnuty, neboť nezveřejňují potřebné informace.

Načítám