Článek
Německý profesor ekonomie Ferdinand Dudenhöffer se zaměřil na výrobce luxusních aut a zkoumal, kdo má nejvyšší provozní zisk z prodaného kusu. Výsledky zveřejnil německý server diepresse.com
Začněme prémiovou trojkou – Audi, BMW a Mercedes-Benz. Průměrné ceny automobilů těchto značek se pohybují v rozmezí 33 000 a 38 000 eur, a zisk na každém autě činí dle pana profesora 3 000 eur (před zdaněním). Volvo si vede o něco málo hůř, ale konkrétní číslo nebylo zveřejněno. Automobily vyjíždějící z bran Maserati jsou dražší a exkluzivnější co do počtu vyrobených kusů, není se pak čemu divit, že na každém voze pak Maserati trhne zhruba 5 000 eur. Naopak koncern Jaguar – Land Rover vydělá pouhých 800 eur na kuse.
Jestli nějaká automobilka uměla vždy dobře zpeněžit své produkty, pak to bylo a stále je Porsche. V průměru vydělají 17 000 eur na každém voze. Jen dodáme, že ačkoliv se Porsche stále prezentuje jako výrobce sportovních aut a tuto image mu brát rozhodně nechceme, tak sportovní modely (Boxster, Cayman a 911) tvoří v posledních letech pouhou třetinu veškeré produkce a zbylé dvě třetiny patří modelům SUV a Panameře.
Nejlepší „zlatokopecké“ schopnosti prokázalo však Ferrari, kdy zisk činil v průměru 69 000 eur za každé auto prodané v první polovině letošního roku; vydělává hlavně na příplatkové výbavě. A vidíte, stejně se na ně stojí fronta... A počkejte, až se objeví připravované SUV!
Na druhé straně barikády pak smutně stojí Tesla a Bentley... Výrobce elektromobilů tratil v prvním pololetí roku 2018 cca 11 000 eur na každém vozidle a Bentley (součást koncernu Volkswagen) dokonce 17 000 eur. V obou případech se na záporných číslech prý podepsaly velké investice do vývoje.
Značky Rolls-Royce a Lamborghini nebyly do studie zahrnuty, neboť nezveřejňují potřebné informace.