Článek
Není žádnou záhadou, že BMW řady 6 Gran Turismo jde ve šlépějích současného designového jazyku německé prémiové značky. Mezi hlavní prvky patří přepracovaná (širší) maska chladiče ve tvaru ledvinek a užší diodové světlomety, které ve standardu disponují technologií Matrix.
Dejte sbohem andělským očím, dnes se v rámci denního svícení komunikuje tvar písmene L. Pro náročnější jsou připraveny laserové lampy s dosvitem až 650 metrů. Modernizace se dočkaly též nárazníky, sportovní příplatkový M paket a koncovky výfuku, které nabízejí lichoběžníkový tvar.
Vnitřní prostor se může chlubit monstrózním zavazadelníkem o objemu 600 litrů, který po sklopení zadních sedadel vzroste na 1 800 litrů. Celý kufr kryje dvoudílné plato, snadno složitelné do podlahy zavazadlového prostoru.
Kabina jde opět v duchu nových bavoráků, tedy s nově rozvrženými ovladači a možnostmi výbavy i komfortních doplňků, například masážních sedadel. Vylepšení se dočkal také samotný infotainment, znovu ve stylu současné rodiny BMW.
Kompletní elektrifikace
Pod kapotu se nachází 48voltová mild-hybridní technologie, kterou dostanou všechny čtyřválcové i šestiválcové motory. Ty budou navíc spárovány s pohonem všech čtyř kol. Startér-generátor systému MHEV přidává motorům dodatečný výkon 11 koní.
V rámci benzinových jednotek si budete moci užívat dvoulitrového čtyřválce o výkonu 258 koní nebo třílitrového šestiválce, naladěného na 333 koní. V rámci naftových motorů se u přepracované „šestky“ objevuje dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 koní, dále šestiválcový diesel s výkonem 286 koní a vrcholový vznětový agregát, který je naladěný na 340 koňských sil. Všechny motorizace jsou standardně spárovány s osmirychlostním automatem.
Rozdělení hmotnosti mezi nápravy 50 na 50 doplňuje standardní samonivelační odpružení zadní nápravy udržující stálou světlou výšku vozu. V seznamu volitelné výbavy se objevují elektronicky řízené tlumiče a kompletní vzduchové odpružení obou náprav, nově též s aktivními stabilizátory. Výšku si můžete manuálně zvednout o 20 milimetrů, a ve sportovním módu nebo při rychlostech nad 120 kilometrů za hodinu naopak ve srovnání se standardní světlostí klesne automaticky o 10 milimetrů.
Upgradu se dočkalo samotné řízení a nechybí ani natáčecí zadní náprava. Do příplatků se dostaly sportovní brzdy s lakovanými třmeny. Kola budou k dispozici od 17palcových do 20palcových ráfků.
Natočí i průšvihy
V rámci záplavy podpůrných systémů se objevuje to nejzajímavější, a to asistent pro formaci záchranářské uličky, upozornění na riziko nárazu zezadu nebo samočinné vycouvání.
Nové prvky konektivity zahrnují přepracované mapy a podporu Android Auto. Systém bude reálně možné aktualizovat na dálku. Vynikající vychytávku poskytne systém Drive Recorder.
Přečtěte si, co o Drive Recorder píše sám výrobce: „Drive Recorder, který tvoří standardní stereo kamera umístěná vedle vnitřního zpětného zrcátka, lze do vozidla namontovat později. Nahrávky mohou mít délku až 40 sekund, přičemž po aktivaci nahrávání je zaznamenáno 20 sekund před stiskem tlačítka a následně se nahraje dalších 20 sekund. V případě kolize se automaticky zaznamená 20 sekund před nárazem a 20 sekund po něm.“ Za nás si myslíme, že toto rozhodně pomůže objasnit nejasné situace i nehody.
Nové BMW řady 6 Gran Turismo vstoupí na český trh v červenci 2020. Jeho výroba bude probíhat v továrně v Dingolfingu po boku luxusního sedanu BMW řady 7 a luxusních sportovních modelů BMW řady 8. Cenově pak auto začíná od 1,7 milionu korun, ostatně podívejte se na kompletní český ceník.
Spolu s řadou 6 GT inovovalo BMW také technicky spřízněnou řadu 5 – kompletní popis jejích změn najdete v našem článku.
Český ceník včetně DPH | |
---|---|
BMW 630i Gran Turismo | 1 684 800 Kč |
BMW 640i Gran Turismo | 1 835 600 Kč |
BMW 640i xDrive Gran Turismo | 1 907 100 Kč |
BMW 620d Gran Turismo | 1 621 100 Kč |
BMW 620d Gran Turismo xDrive | 1 691 300 Kč |
BMW 630d Gran Turismo | 1 808 300 Kč |
BMW 630d xDrive Gran Turismo | 1 879 800 Kč |
BMW 640d xDrive Gran Turismo | 2 002 000 Kč |