Hlavní obsah

Křídlo supersportu se zbláznilo. Naklání se všemi směry!

Foto: Archiv Garáž.cz

Aktivní aerodynamika není už ničím překvapivým. Standardně se aplikuje na většinu supersportů, aby se zlepšil grip auta. To, co předvádí Zenvo, je ale naprostá šílenost. Jejich křídlo se umí kymácet jako kabinka na centrifuze.

Článek

Společnost Zenvo je dánským malosériovým výrobcem supersportů. Zatím má na svém kontě dva modely s nevalným úspěchem. Prvním byl model ST1, který se vyráběl od roku 2009 do roku 2016 a měl před zadními koly přeplňovaný osmiválec o objemu 6,8 litru s výkonem 1 104 koní. Jenže ani maximální rychlost 375 km/h mu nepomohla, aby se nějakým významnějším způsobem zapsal do paměti automobilových nadšenců a především lidí s naditou peněženkou. Nepomohla mu ani reportáž v Top Gearu, kde jim jeden kousek přímo při natáčení začal hořet, což se dostalo i do samotného pořadu.

Jenže Zenvo se nevzdalo a v loňském roce představilo nástupce s názvem TS1. Design je skoro podobný, ale nový je motor. Také jde o přeplňovaný osmiválec, ale s nižším objemem 5,9 litru. Výkon také atakuje hranici 1 100 koní a maximální rychlost má hodnotu 375 km/h. Zásadním způsobem se ale změnila aerodynamika, která vylepšuje stabilitu ve vyšších rychlostech. K základnímu modelu pak přibyla ještě ostřejší verze TSR-S s výkonem kolem 1 180 koní, která má aktivní zadní křídlo. Jenže to se umí naklánět nejen dopředu a dozadu, ale také do stran. Takže v průběhu jízdy se neustále pohybuje a snaží se zadní části přinést co nejlepší přilnavost. Na pohled to ale vypadá hodně divně, pro někoho srandovně, ovšem třeba to funguje.  

Načítám