Hlavní obsah

Krásný Defender prošel renovací, ale jeho cena je děsivá

Foto: Arkonik

Land Rover Defender od Arkonik

Už více než 30 let, konkrétně od roku 1983, existuje dnes už legenda i opravdu nepřístupného terénu v podobě Land Roveru Defender. Oblíbili si ji i v Americe, kde existuje velká spousta firem, které se zabývají renovací těchto aut. Ovšem, pak si za to nechají řádně zaplatit.

Článek

Jako v případě firmy Arkonik, která svou práci umí prodat za opravdu velké peníze. Faktem je, že stejně jako „Defík“, je i tato firma původně z Velké Británie, ovšem oběma začala být Anglie po chvíli malá. Zatímco Land Rover s Defenderem zažívá úspěch po celém světě, úpravci se daří hlavně v Americe a Kanadě. A právě v Americe se jim podařilo prodat zrenovovaný Defender z roku 1989 za částku 145 000 dolarů, tedy v přepočtu asi 3,3 milionu Kč. A za to si můžete pořídit dva úplně nové modely Discovery, tři Range Rovery Evoque nebo jeden klasický Range Rover a k tomu třeba model Velar. Je tedy ta cena oprávněná?

Jak se to vezme. Defender totiž neprošel jen renovací, ale i lehkou modernizací. Přece jen, je to auto 30 let staré. A může tak vypadat, ale nemělo by tak jezdit. Tak bohužel přemýšlí velká spousta zákazníků, kteří se na promenádě nebo před známými chtějí pochlubit s klasikou, ale zároveň nechtějí přijít o své pohodlí. Proto jsou uvnitř nová, sportovně laděná sedadla čalouněna černou kůží s výrazným 3D prošíváním.

Stejně čalouněn je i zbytek interiéru, přičemž nohy si posádka odloží do drahých, ale měkkých koberečků. Nový je i volant, ačkoliv asi má působit retro stylem. Upřímně, k tomu interiéru se podle nás vůbec nehodí. A nehodí se do něj ani port na USB nebo zbrusu nové ozvučení od Pioneer.

Lehkou modernizací ale prošel i exteriér auta. Ten dostal dnes velmi aktuální LED osvětlení, 18palcová kola od Kahn Design, upravenou masku, nádechy na kapotě a také nový, temně černý lak karoserie. Jako celek to vlastně nepůsobí tak špatně, ale prostě to není ten klasický „Defík“, kterého máme tak rádi. Navíc, umíte si představit, jak někdo bere auto v hodnotě bezmála 3,3 milionu a jde s ním vymetat drsný terén, kam Defender prostě patří? Vždyť jediné, co je na této renovaci terénní, jsou pneumatiky BFGoodrich T / A KO2. A možná náhradní kolo umístěné na zadních dveřích.

Ještě dodáme, že pod kapotou má tento Defender benzinový V8 o objemu 3,5 litru, který se výkonem zhruba 300 koní v terénu jistě neztratí, ale raději bychom bývali oželeli všechny ty moderní prvky a klidně i pár koní navíc. Defender by měl zůstat tou britskou klasikou, jakou vždy byl. Souhlasíte?

Načítám