Článek
Type 35. Nemusíte se v autech úplně vyznat, ale přesto, když uvidíte tento elegantně tvarovaný „doutník“ s „podkovou“ vpředu a rezervním kolem na boku, i přesto tak nějak tušíte, že to bude asi Bugatti. Type 35 byl pro automobilku z Molsheimu stěžejní – vyhrál přes 1 000 závodů, mezi nimi nespočet Velkých cen nebo slavný a neblaze proslulý náročný závod Targa Florio. V roce 1930 zavítalo i k nám na Velkou cenu Československa.
K závodním úspěchům se pojí nejen skvělé auto, ale i skvělí jezdci, kteří ono skvělé auto dovedou svou vůlí a úsilím až do cíle. Těmi nebyl nikdo menší než Eliška Junková, Jules Goux, Bartolomeo Constantini nebo třeba Albert Divo a Louis Chiron. Přičemž pozornému čtenáři se nad hlavou rozsvítila pomyslná žárovka jako v komixu, protože jména posledních dvou jmenovaných bývají dnes skloňována se současnými hypersporty automobilky, a sice silničním Bugatti Chiron a okruhovým Bugatti Divo.
Auto je také stěžejní z hlediska designu – právě jeho formou chladiče ve tvaru podkovy se inspirovaly všechny ostatní modely až do dnešních dní – tato verze byla tehdy považována za nejvíce esteticky vydařenou, a už zůstala. Takže Type 35 je vlastně pro Bugatti něco, jako modely E30 nebo E24 alias „Žralok“ pro BMW.
Jeho řadový osmiválec neměl příliš práce se 720 kg těžkým, respektive lehkým autem, a tak byl Type 35 nesmírně hbitý. Výkon byl zpočátku slušných 90 koní, posléze po zvýšení objemu na 2,3 l se pohyboval v rozmezí 128-138 koní.
Tento dražený model sice nebude jezdit tak rychle, ale dost možná bude jezdit se stejnou vervou a grácií. A i když jeho 36voltový motor zvládne rychlost jen 22 km/h, nechybí kvalitní lak, plně funkční přístrojová deska, klasický dřevěný volant a kožené čalounění sedadel, tedy možná spíš sedátek. V „závodním“ tempu vydrží okolo dvou hodin, poté potřebuje „zajet do boxů“ nabrat trochu šťávy, jak se říká. K autíčku je nejen nabíječka, ale i klíčky (!), a za odhadovanou cenu 8 až 12 tisíc eur (205-308 tisíc korun) je to malá, avšak krásná pocta závodní legendě.