Hlavní obsah

Konec legrace? Mercedesy AMG budou už jen čtyřkolky

Foto: Mercedes-Benz

Čeho se ještě dočkáme? Mercedes, respektive jeho divize ostrých modelů AMG, během několika málo dnů lehce šokoval své příznivce hned dvojicí zpráv, pro některé ne moc šťastných. O té první, která se týkala elektrifikace, už od nás víte. A ta druhá, kterou vám osvětlíme dnes, se týká zase pohonů. Zadokolky budou brzy minulostí.

Článek

O tom, jak hodlá Mercedes naložit s V12, už víte. Víte také, že co se divize AMG týče, do budoucna můžeme počítat s tím, že všechny modely nesoucí toto označení budou výhradně hybridní. A nemluvíme tu o nějaké hudbě vzdálené budoucnosti. AMG dotyčnou novinku hodlá zavést už v roce 2021, což je prakticky za chvilku. Pro velkou spoustu automobilových nadšenců a milovníků plnotučných motorizací to není dobrá zpráva. Ovšem AMG se rozhodlo naštvat ještě i ty, kteří si sportovní auta umí spojit jen s pohonem zadních kol. Brzy ho totiž úplně zruší.

Zhruba od stejného roku, kdy AMG přejde k elektrifikaci, přejde také výhradně k pohonům všech kol. Podle zástupců značky totiž o zadokolky zákazníci nejeví přílišný zájem, takže je drahé je stále držet v nabídce, když si je objedná jen hrstka nadšenců. Tobias Moers, šéf AMG, k tomu navíc dodal, že pokud bychom se vrátili do časů, kdy AMG nabízelo třídu E jak se zadním pohonem, tak s pohonem všech kol, tak 90 % všech zákazníků sáhlo právě po čtyřkolce. A navíc, jak trefně poznamenal, nová AMG jsou vlastně jakýmsi hybridem mezi oběma pohony. Stačí stisknout jedno chytré tlačítko a počítač vám ze čtyřkolky udělá verzi, kdy je k pohonu preferována zadní náprava. Takže je z toho rázem taková light verze zadokolky, která ovšem tuze ráda driftuje.

Až potud to zní vlastně logicky. Faktem totiž je, že pohon všech kol je v kombinaci s vysokými výkony pro mnohé stabilnější, bezpečnější a jistější. Ale víte, co se říká. Jakmile jednou utrhnete výkonnou čtyřkolku, která navíc má mamutí hmotnost, což Mercedesy prostě mají, je zle a už s tím nic neuděláte. V případě pohonu zadních kol si s případným problémem může schopný šofér ještě poradit. Ovšem je potřeba si uvědomit, že pohon všech kol dostane i taková hvězda, jakou je AMG GT. A to už je informace, která nám radost moc nedělá. Ale Mercedes AMG si stojí za svým. Nechal si i zpracovat důkladnou analýzu, ze které vyplynulo, že zákazníci prostě zadokolky nechtějí. Dokonce se ukázalo, že například v Mnichově zákazníci žádají výhradně pohon všech kol.

Načítám