Článek
Jestli někdy v těchto dnech na internetu uvidíte napsáno, že Lada 4×4 v Evropě (nebo jen Německu) končí, ani článek neotvírejte. Není to totiž pravda. Ruský Avtovaz sice vloni oficiálně ukončil vývoz malosériově homologovaných verzí, ale tím přísun východních off-roadů do Evropy neskončil. Naopak.
Jeden z importérů a schvalovatelů sídlí dokonce v Česku, o malé firmě jsme nedávno psali. Momentálně tak například v Německu, kam podle některých špatně informovaných tuzemských serverů dorazily poslední kusy oblíbené Nivy, naopak přibyly nové individuální kanály, u kterých si lze schválený vůz objednat.
Proud vozidel tak ve skutečnosti narostl téměř dvojnásobně. Především poslední týdny putují k našim západním sousedům, ale i na Slovensko či do Rakouska plné autopřepravníky.
Situace na českém trhu je taková, že poptávka vzrostla asi o 20 procent oproti loňskému roku. Na Moravě se nejvíce daří pětidveřovému derivátu Lady 4×4, zatímco v Česku frčí spíše Bronto 212140.
V Česku stojí základní třídveřový model cirka 350 tisíc korun s daní, zatímco pětidveřová varianta okolo 365 tisíc korun s daní. Pokud zatoužíte po modernizovaném Brontu 212140, který se začne vyrábět v červnu, pak si na plnou výbavu připravte asi 480 tisíc korun.
Tak či onak, klasická Niva nekončí, ale pokračuje. Na trhu je o tento model stále dostatečný zájem a informace o konci jsou zcela zkreslené.