Článek
Jako první o ukončení výroby modelu Škoda Citigo informoval britský Autocar. „Citigo končí, v Evropě je vyprodané. Nebude nahrazeno a nemáme v úmyslu mít v budoucnu auto této velikosti,“ citovali Britové Alaina Faveye, člena představenstva Škoda Auto zodpovědného za oblast prodeje a marketingu.
Citigo přišlo o spalovací motory v loňském roce. Model jako takový ale fungoval dále, byl ovšem dostupný výhradně s elektromotorem. Kvóta pro letošní rok je zcela vyprodaná a navýšit ji kvůli nedostatku baterií nelze. Citigo-e iV přesto stále najdete v oficiálním ceníku Škoda Auto (s cenovkou bez stokoruny půl milionu), ale v konfigurátoru již objednat nejde. V Česku jsme nalezli 93 skladových vozidel; téměř všechny však mají rezervaci.
„Prodejci na všech trzích vyčerpali své kvóty dříve, než bylo v plánu, proto jsme byli donuceni uzavřít příjem objednávek. Od ledna do července tohoto roku bylo zákazníkům doručeno více než 6 400 vozů," uvedl pro Garáž.cz tiskový mluvčí automobilky Pavel Jína. Jediným ryze elektrickým modelem v nabídce Škoda Auto tak zůstává nedávno představený Enyaq iV. Jeho prodejní cena je však vyšší než milion korun.
Dalším modelem automobilky Škoda, který zmizí z nabídky, je rodinný rychlík Kodiaq RS. Vrcholné provedení pohánělo dvoulitrové bi-TDI o výkonu 240 koní a s točivým momentem 500 Nm, tato jednotka však padne za oběť emisním normám. „Evropská unie zpřísňuje od roku 2021 normou EU6 AP emisní legislativu. To s sebou přinese určité zásahy do produktové nabídky motorů Škoda v příštím roce," komentuje to kulantně Pavel Jína.
Některé vozy jsou stále dostupné na skladech a podle Pavla Jíny se stoprocentně s variantou RS počítá i do budoucna – Kodiaq RS by se měl do flotily brzy vrátit s novou pohonnou jednotkou. Zatím však oficiálně nebylo odhaleno s jakou. Jednou z možností je nová verze výkonného TDI, podle spekulací by však mohl dostat 245koňovou plug-in hybridní jednotku z nové Octavie RS iV.