Článek
Navzdory koronavirové krizi, která automobilový průmysl sevřela do svěráku ještě těsněji, pokračují prý jednání o vzniku nového superkoncernu podle plánů. Už dokonce známe oficiální jméno celého nového uskupení – Stellantis. Tento název vychází z latinského slovesa „stello“, což znamená „zářit hvězdami“.
Těmi hvězdami se má stát 13 značek, jež nový superkoncern tvoří. Pod křídly PSA je to Peugeot, Citroën, DS a Opel s Vauxhallem, italsko-americký konglomerát FCA sdružuje Fiat, Chrysler, Alfu Romeo, Maserati, Lancii, Jeep, Dodge a Ram. Všechny automobilky by si i v budoucnu měly udržet svou vlastní osobitost a loga.
Oba koncerny mají v nově zformovaném Stellantisu podíl 50:50 a jejich spojením má vzniknout čtvrtá největší automobilka na světě s celkovou roční produkcí na hranici 9 milionů kusů. Tento obrovský objem má všem zúčastněným přinést velké úspory ze sdílení nákladů na vývoj a výrobu – ročně by to mohlo dohromady dělat až 85 miliard korun.
Nové sdružení Stellantis si do svého vedení zvolilo na první pětiletku manažerského mága Carlose Tavarese, který svým pragmatismem a vizionářstvím postavil na nohy francouzský Peugeot a Citroën i německý Opel. Nyní ho však čeká ještě větší výzva v podobě dlouhodobě klopýtajících italských a amerických automobilek. Jestli jim nedokáže pomoci on, tak už nejspíš nikdo.