Článek
Citroën Berlingo nebyl nikdy emotivní auto, ani neměl být. Je to prostě taková ta dodávka pro pošťáky a instalatéry a vždycky mne překvapovalo, kolik lidí bylo ochotných si jí pořídit coby osobní auto, protože upřímně, při takovém použití se musíte smířit se spoustou kompromisů. Jenže předělat užitkáč na stylový osobák jde a Felicia FUN je toho důkazem. I u Berlinga byly určité snahy, které představují koncepty Sbarro.
Začneme s konceptem Grand Angle z roku 1997. S tím chtělo Sbarro vyřešit problémy fotografů a kameramanů, kteří svou činnost vytvářejí přímo z útrob auta. Jak užší cílovku by sakra tahle kára ještě mohla mít? Koncept Grand Angle těmto hrdinům s objektivy ale umožní získat z auta naprosto perfektní záběry. I když možná slovní spojení „z auta“ není zcela přesné. Fotograf totiž seděl vzadu na samostatném sedadle. Sedadlo toho ale umí víc, například se zcela vysunout z auta ven. Pod kapotou tohoto konceptu byl třílitrový šestiválec z velkého modelu XM. Jeho síla šla na kola s pořádným vzorkem, takže neměl být problém s ním sjet mimo zpevněné cesty. Vlastně je trochu škoda, že zůstalo jen u konceptu, nemyslíte?
Dalším konceptem je Berlingo Flanerie z roku 1999. Je sice osmimístné, ale marně byste na něm hledali konvenční dveře a střechu. Nad předními sedadly je malý skleněný panel, ta zadní nad sebou žádnou střechu nemají. Zadní převis je mohutně prodloužen, celkově se tak do auta vešly 4 řady sedadel. Jako vyhlídkový otevřený minibus vypadá skvěle.
Poté Sbarro v roce 2000 představilo koncept Berlingo Taxi. Neskončilo to ale u barvy a majáčku na střeše, Sbarro nové auto kompletně přepracovalo, aby bylo co nejfunkčnější. Na první pohled připomíná klasické londýnské Black caby, tedy staré Austiny. Má přepracovanou přední část s vertikálně orientovanou maskou a kulaté světlomety. Uvnitř je z bezpečnostních důvodů oddělená budka řidiče a vedle ní místo pro zavazadla, dozadu se pak mohou pohodlně usadit tři pasažéři. Ze stejného roku byla i prodloužená verze Croisiére Jeune se třemi nápravami a pohonem všech kol.
Jako poslední bych vám chtěl ukázat ještě koncept Berlingo Escapade z roku 2001. To má zvýšenou prosklenou střechu v zadní části. Přední sedadla byla zase otočná, jako to nabízejí některé dodávky, v kufru byl zase rozkládací stolek. Auto bylo vybaveno i navigací GPS, což tehdy ještě nebýval standard. Spolu s ostatními koncepty bylo i toto Berlingo prodáno v aukci.