Hlavní obsah

Koncept obytného elektrovozu Nissan pro zimní radovánky

Foto: Nissan

Všichni si už začínáme uvědomovat, že elektromobilita nadobro změní svět automobilů – i když ještě nikdo přesně neví, jestli k dobrému nebo zlému. Nissan se ale rozhodl dokázat, že o milované obytné vozy a dobrodružné cestování s nimi spojené ani v budoucnu určitě nepřijdeme.

Článek

V době uzavřených lyžařských středisek a ubytovacích zařízení dává nový koncept Nissanu obzvlášť velký smysl. Jde totiž o obytný vůz s kompletní obytnou vestavbou s funkční kuchyňkou, lednicí, tekoucí vodou, skládací postelí a všemi dalšími nezbytnými instalacemi a vychytávkami včetně solárních panelů na vyklápěcí střeše.

Foto: Nissan

Ze dveří hotelu přímo na sjezdovku? To je teď možné jen s obytným vozem

Jako bonus má tento koncept cílený na zimní radovánky nainstalovaný držák na zimní výbavu a vylepšení v podobě výkonného plynového topení a propracované tepelné izolace, také se může pochlubit zvýšeným podvozkem s terénními pneumatikami (přestože má poháněná pouze přední kola), takže při dovádění v přírodě zasypané sněhem vás nebude nic limitovat. Snad jen dostupnost elektrické zásuvky…

Tento koncept totiž stojí na základu obytné varianty dodávky Nissan e-NV200 (ta zatím není v nabídce po celé Evropě, ale už byla představena ve Španělsku) poháněné elektřinou. Přední kola roztáčí elektromotor s instantní silou 254 Nm a baterie s kapacitou 40 kWh zajišťuje v běžných podmínkách dojezd lehce přes 200 km (případně stačí necelá hodina u rychlonabíječky a máte zase plně nabito). Přijde vám to málo?

Elektrický pohon má samozřejmě řadu výhod a nevýhod, ale nám se zdá, že u obytných aut to může fungovat docela efektivně (tedy pokud nejste dobrodruh vyrážející na expedici mimo civilizaci). Většina majitelů obytňáků totiž stejně nejezdí každý den maratonské etapy a při nocování v kempech jsou obvykle připojení k elektrické zásuvce, takže limitovaný dojezd pro ně nemusí představovat závažný problém. Obří velikost obytných aut také umožní instalaci velkých bateriových balíků a nárůst hmotnosti se v celkové tonáži ztratí.

Takže to celé vlastně dává docela smysl, ne? Nebo je to přeci jen další z mnoha slepých uliček automobilismu? Dejte nám vědět svůj názor v anketě nebo napište svůj názor do diskuse!

Pokud jste majiteli obytného vozu, který jste si postavili vy sami, a rádi byste se o svůj příběh podělili s dalšími čtenáři Garáže, ozvěte se nám na redakční mail redakce@garaz.cz a nezapomeňte přiložit i fotografie vašeho bydlíku.

Dává elektrický pohon u obytných aut smysl?
ANO, bude to fungovat
9,8 %
NE, je to zbytečnost
90,2 %
Celkem hlasovalo 2191 čtenářů.
Načítám