Článek
Je to úplně obyčejná Tesla Model S z roku 2014, která se prodala ve Finsku. Koupil si jí tamní taxikář Ari Nyssönen v prosinci téhož roku. Už sám osobě účel, kterému bude auto sloužit, je dobrou zkouškou. Jenže Ari dokázal, že se i osvědčilo. Za tři roky s ním najezdil už 250 tisíc mil, tedy přibližně 400 tisíc kilometrů.
Pravda, už je po výměně motoru a opravě battery packu o kapacitě 85 kWh. Oba problémy Tesla řešila bezplatně v rámci své osmileté záruky bez omezení nájezdu. V současnosti je dojezd auta na jedno nabití zhruba 370 kilometrů, tedy o 7 % méně, než když byla nová (400 km). A Ari jezdí dál, plánuje zjistit, zda auto vydrží i milion nových kilometrů. A díky délce záruky má slušnou šanci to stihnout.
Vypadá to, že doba elektrická nás opravdu dohání. Ještě vyřešit, aby i ta elektrika, kterou se vaše Tesla nabije, byla ekologická a aby její výroba a posílání komponentů po světě spotřebovalo méně CO2, než provoz klasických aut, a můžeme tvrdit, že tohle auto opravdu je tím správným krokem.