Hlavní obsah

Kolik e-koní potřebujete, abyste trumfli Ariel Atom V8?

Foto: Archiv Garáž.cz

Nejrychlejší z Atomů je hračkou za 200 tisíc EUR, nezastavitelným track day monstrem. Ale jezdí na benzín a všichni v okolí vám řeknou, že elektriky v akceleraci vždycky spalovací motor porazí. Vysmějte se jim a ukažte jim Ariel Atom V8. Udělejte to rychle, brzy možná o svůj trůn přijde.

Článek

Které auto se dostane na stovku vůbec nejrychleji, když vyřadíme ze hry rallycrossové speciály apod.? Bugatti Chiron? Vedle. Tesla Model S P100D. Zase vedle. Porsche 918 Spyder? Vedle jak ta jedle. Všechny tyhle jaderné elektrárny mají zrychlení z nuly na sto (nebo na 96 km/h, což je častější americká hodnota) oficiálně kolem 2,5 sekundy. Někdo vám naměří víc, někdo míň... záleží na podmínkách a pohotové ruce na stopkách. Ariel Atom 500 V8 je ale všechny minimálně o desetinku trumfne. Aby taky ne, s pětisetkoňovým třílitrovým osmiválcem z motorky, který točí šestnáct tisíc otáček a dává trubkové konstrukci poměr výkonu bezmála 1000 koní na tunu. Zatím žádné ze sériovek se ho nepodařilo trumfnout a ani nejrůznější elektrické rychlovozy nenašly podobně efektivní recept. Lehoučká konstrukce, obří, ale točivý motor a neuvěřitelně nastavený podvozek. Teď to ale vypadá, že Ariel konečně přišel na to, jak postavit mytickému stroji rovnocenného, ale o poznání zelenějšího soupeře.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ariel P40 se objeví v roce 2020 a firma, jenž kromě legendárního Atomu stojí i za offroadovou hračkou Nomad, ho označuje za supersport zítřka, který můžete mít už dnes. Pokud je tedy dnes za tři roky, že? Odpověď na otázku z titulku je děsivá - 1180 koní a 1800 N.m ze čtyř elektromotorů a baterie chlazené vodním okruhem. Ano, s takovým nekonečným stádem se vám povede stovka za 2,4 sekundy a 160 km/h dokonce za 3,8 sekundy, což už je oblast, kde je Ariel Atom 500 V8 definitivně pokořen. Ještě nevíme, jak bude auto vypadat (obrázky v tomto článku představují jen V8 variantu), ale Ariel se pravděpodobně bude držet svého unikátního image. S plně nabitou baterií podle všeho půjde závodit patnáct minut v kuse, ale pak budete muset dalších padesát strávit v boxech, abyste ji plně dobili. Je ale možné, že ji půjde snadno prohodit a vyrazit zpátky na trať.

Foto: Archiv Garáž.cz

A co my na to? Solidní pokus a solidní hračka, která však uhrane jen několika vyvoleným, co chtějí při track dayích porazit úplně všechno a všechny. Tenhle Ariel dost pravděpodobně pojezdí i hybridní svatou trojici od McLarenu, Porsche a Ferrari. A nevydá při tom ani hlásku. Koupili bychom si ho, ale jedině v případě, že by v garáži dělal společnost právě Atomu 500 V8. To by byla dvojka do nepohody - a na okruhy s emisními a decibelovými limity.

Načítám