Hlavní obsah

Koenigsegg Regera stanovil nový rekord 0-400-0 km/h

Foto: Koenigsegg

Rychlostní rekordy jsou od toho, aby se překonávaly. A to dokonce i v případě, kdy ten dosavadní stanovíte vy sami. U Koenigseggu pro rekordy žijí, a tak není divu, že se rozhodli trumfnout svůj předchozí výkon a dokázat, kdo je tu nejrychlejší. Ale na ten nejdůležitější rekord stále čekáme…

Článek

Je to jen pár týdnů, co svět žil novým rychlostním rekordem Bugatti, které s upraveným Chironem pokořilo metu 300 mph (490 km/h). Jenže Koenigsegg si to nechce nechat líbit a rozhodl se ukrást si novinové titulky zase pro sebe.

Cíl byl jasný: pokořit rekord stanovený před dvěma lety s Agerou RS v disciplíně 0-400-0 km/h. To znamená zrychlit ze stání na 400 km/h a okamžitě znovu zastavit – tak se totiž nejlépe dokáže, že auto umí nejen zrychlovat, ale také brzdit. Agera s 1 500 koni to zvládla za těžko uvěřitelných 33,29 sekund, laťka tedy byla hodně vysoko!

Proto vyrazili do boje s Regerou, novějším hypersportem s hybridním pohonným ústrojím, které disponuje výkonem 1 600 koní díky twin-turbo 5,0 V8 kombinovanému se třemi elektromotory. Auto postavili na kraj dvoukilometrové runwaye (prodlouženou o 300 m pojížděcí plochy) bývalé vojenské základny Råda ve Švédsku, za volant posadili továrního testovacího jezdce Sonnyho Perssona a připravili si stopky. Hodně přesné stopky, tohle by totiž mělo být pekelně rychlé…

Foto: Koenigsegg

Geniální konstruktér Christian von Koenigsegg a pilot Sonny Persson u rekordní Regery. Nejspíš to nepotrvá dlouho a budou mít podobnou fotku s Jeskem...

A taky bylo! Regera tuto náročnou disciplínu zvládla za fantastických 31,49 sekundy, tedy o 1,8 sekundy rychleji než předchozí Agera RS. Regera za to vděčí hlavně lepší akceleraci (0-400 km/h za 22,87 sekundy místo 24 sekund Agery) dané vyšším výkonem a absencí převodovky. Regera podle slov Koenigseggu vystřelí na svou maximálku, jako by nebyl žádný zítřek – nejvyšší rychlost Regery je totiž 403 km/h, na víc už nestačí ten unikátní přímý převod. Regera ale vylepšila i brzdný výkon Agery – místo 9,29 s (na 499,3 metrech) zastavila za 8,62 s a potřebovala k tomu jen 435,26 metru. Celkem tedy na svůj pokus potřebovala 2 048 metrů. Uf, to bylo docela těsné!

Na absolutní rychlostní rekord však stále ještě čekáme. Automobilka má sice připravenou novou silniční střelu jménem Jesko, jen hledá tu správnou silnici a čeká na správné podmínky, které zajistí úspěch rekordní jízdy. Držíme palce, tohle by mělo klapnout!

Načítám